آغاز عملیات مرمت و باززنده‌سازی پل گپ خرم‌آباد

آغاز عملیات مرمت و باززنده‌سازی پل گَپ خرم‌آباد

غلامرضا سلیمانی ازآغاز عملیات مرمت پل گپ خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام نمود: پل گپ یا صفوی بر روی رودخانه شهر خرم‌آباد بنا شده و یکی از بناهای عام‌المنفعه شهر خرم‌آباد به‌شمار می‌رود که از دوره صفوی تاکنون کاربری خود را به خوبی حفظ کرده است.

سلیمانی افزود: پل گپ به شماره ۲۳۵۴ مورخ ۱۳۷۸/۴/۲۹ هجری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و این اداره کل در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی خود با اعتباری بالغ بر ۱۲/۰۰۰ میلیون ریال عملیات مرمت، باززنده سازی دهانه‌ها و همچنین ساماندهی این محور گردشگری شهر خرم‌آباد را آغاز نموده است.

آغاز عملیات مرمت و باززنده‌سازی پل گَپ خرم‌آباد

photo_2017-01-15_14-41-42

محمدرضا اسدی معاون میراث فرهنگی استان اظهار داشت: اقدامات مرمتی و احیای این فاز بنای پل شامل: جمع‌آوری عناصر بتنی، پیگردی و اجرای طرح باززنده‌سازی دهانه‌ها و بخش شاه‌نشین تخریب‌شده پل، جمع‌آوری الحاقات و بارگیری مواد حاصله از عملیات مرمت، تمیزکاری محیط و نمای پل، ترمیم و تعویض مصالح آسیب‌دیده چشمه طاق‌های مورد تردد وسایط نقلیه با آجر سنتی و مطابق الگو اولیه، خالی‌کردن بندهای فرسوده و اجرای بندکشی با ملات ماسه و سیمان و شن شسته الک‌شده در نما، ساماندهی و محوطه‌سازی پیرامونی پل می‌باشند.

وی گفت: پس از پایان عملیات مرمتی این پل به یک محور گردشگری تبدیل خواهد شد و  با جایگزین نمودن یک پل در بالا دست، فقط برای تردد پیاده از آن استفاده می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 31755 ساعت خبر : 2:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31755
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات