دستور پخت فیلم بی‌منطق

دستور پخت فیلم بی‌منطق

به گزارش پایگاه خبری گلونی، انوشه میرمجلسی:اگر فیلم‌ساز هستید و مایلید فیلم‌تان به قسمت‌های بعد هم برسد، این مطلب را به خاطر بسپارید.

دستور پخت فیلم بی‌منطق

مهم نیست چندسال از فیلم اولیه گذشته است، مهم شمایید و بازیگرانی که در دسترسند و قصه نیم‌بند و بی‌منطقی که قرار است به زور به هم چفت شود.
اول از همه یادتان باشد در فیلم‌های چندقسمتی، منطق چندان اهمیتی ندارد. پس هر جا قصه کشش نداشت و یا نتوانستید قصه را با منطق درست هدایت کنید، یک بزم جاهلانه، یک دعوای محلی یا یک مسابقه بوکس راه بیندازید و قهرمان فیلم را وادار کنید جور بی‌منطقی قصه را بکشد و با کمی حرکات موزون یا کمی زخم روی سر وصورت، قصه را نجات دهد. بی‌منطقی فیلم و رفتار شخصیت‌های فیلم، دیر یا زود از یاد مخاطب خواهد رفت. پس اگر قهرمان قصه دزدی مفلس است، ناگهان در سکانس آخر سوار بر موتور و ماشین آنچنانی‌اش کنید و اسلحه بدهید دستش و به منطقش فکر نکنید که زرق و برق فیلم مهمتر از منطق آن است. شک نکنید.
مورد بعدی استفاده از چند بازیگر خانم در فیلم است. مهم نیست نقش‌شان چیست یا حضورشان دقیقا به قصه چه کمکی می‌کند. همین که باشند و قهرمانان فیلم را احساساتی کنند، کافی است. برای جذاب‌تر شدن یک خواستگار سمج میانسال را هم به این جمع اضافه کنید تا بلکه این رقابت عشقی، مخاطب را روی صندلی سینما میخ‌کوب کند.
در کنار همه اینها به چند پیام عمیق و دردمندانه از کف جامعه هم نیاز دارید. کافی است از فقر مردم بگویید، از بدهی و قسط و پول نزول، از ازدواج جوانان و موانعش، از مسئولین بی‌نام و نشان یاد کنید و در آخر گریزی بزنید به ساده‌لوحی و خرافه‌پرستی برخی از مردم.
یادتان باشد هرجا کم آوردید هم می‌توانید بخش‌هایی از قسمت اول فیلم پخش کنید و مخاطب خاطره‌باز را ببرید به روزهای دور و دیالوگ‌های خاص قسمت اول فیلم. این کار باعث می‌شود مخاطب احساساتی شده و دلش برای شما و فیلم و همه بازیگرانش یکجا بتپد.
در ضمن یادتان باشد هیچ اهمیتی ندارد که خانواده‌ها به تماشای فیلم شما می‌نشینند و برخی شوخی‌ها و برخی جمله‌ها ممکن است مناسب هر سن و هر قشری نباشد. چه اهمیتی دارد. اگر در فیلم شما نبینند و نشنوند، در کف جامعه می‌بینند و می‌شنوند. پس با خیال راحت شوخی‌های جنسی را میان دیالوگ‌ها پخش کنید و به خنده دسته جمعی حضار بیندیشید که سقف سالن سینما را می‌لرزاند.
با رعایت همه این موارد، شما موفق خواهید شد قسمت به قسمت فیلم بسازید و هر چندسال یک بار گیشه‌ها را از آن خود کنید. به همین سادگی و شیرینی.

دستور پخت فیلم بی‌منطق

پایان پیام

کد خبر : 34398 ساعت خبر : 0:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34398
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات