همه چیز در این فیلم روی هواست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرزاد گُمار: «قاتل اهلی» فیلم مغشوشی است؛ از همه نظر: کارگردانی، محتوا، بازی‌ها، حرف… همه چیز در این فیلم روی هواست. واقعا روی هواست.

یک پرویز پرستویی دارد که حتی راکورد لحن و بازی خودش را هم ندارد. یک پولاد کیمیایی دارد که به اندازه‌ی یک کنسرت پاپ وقت تماشاگران و فیلم‌ساز محبوب ما را گرفته است. از بدی روزگار هم اینکه پولاد قرار است نماینده‌ی هنرمند معترض کله‌شق فیلم را بازی کند که نمی‌کند و ادا درمی‌آورد و شکلک؛ آن هم لات‌واره. لامصب دوربین هم هی بسته‌ی چهره‌ی پولاد جان را می‌گیرد! چقدر بسته از یک چهره؟! صد کات روی این چهره‌ی بی‌حال بی‌حالت که روی صحنه مدام جیغ می‌زند و به‌نظر خودش، ادای خواننده‌های محبوب صدازخمی و خسته را درآورده! چه می‌گوید اصلا؟ شعرهای یغما گلرویی! خنده‌دار نیست؟ معلوم نیست فیلم، قصه‌ی کیست؟ قصه‌ی حاجی سروش (پرستویی) نیمچه قهرمانی که اصلا معلوم نیست چرا قهرمان است؟ بچه‌هایش فاجعه هستند. واقعا فاجعه. خودش کیست؟ مشتی دیالوگ شعاری در دهانش گذاشته شده است. او هم در همان سکانس اولیه‌ی فیلم، مسلسل‌وار و با لحن لات‌های فیلم‌های قدیمی‌تر خود آقای کیمیایی تکرارشان می‌کند و بعد هم این لحن یادش می‌رود و آدم‌حسابی‌تر می‌شود.

یک پایان فاجعه در خیابان هم برایش رقم می‌خورد که از پرستویی بعید بود قبول کند آن را بازی کند. واقعا چه کسی گفته پگاه آهنگرانی بازیگر مناسب این نقش است؟ لوس، بی‌مزه و باری به هرجهت. اصلا نمی‌داند در فیلم چه‌کاره است. نه خودش می‌داند، نه ما می‌توانیم بفهمیم. حاجی‌نور کیست؟ نماینده‌ی چه کسانی است؟ شخصیت است؟ تیپ است؟ نماد قانون است؟ نماد انقلاب و نظام مظلوم است؟…خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند!

#فجر۳۵

پایان پیام

کد خبر : 34416 ساعت خبر : 0:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34416
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات