شماره ۳۵ و ۳۶ ماهنامه هنروتجربه منتشر شد

شماره‌های سی‌وپنجم و سی‌وششم ماهنامه هنروتجربه در یک مجلد منتشر شد. این شماره استثنائا پرورق‌تر و در ۲۰۷ صفحه، به نقدهایی درباره فیلم‌های فهرست هنروتجربه در جشنواره فیلم فجر، نقد فیلم‌های اکران شده در گروه هنروتجربه، گزارش‌های مختلفی از جلسات نقد و بررسی، آیین دیدار با عوامل فیلم‌ها و مسائل مربوط به این گروه سینمایی می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این شماره از ماهنامه هنروتجربه با تصویری از کیانوش عیاری روی جلد منتشر شده‎است. مصاحبه با کیانوش عیاری که فیلم او «کاناپه» نتوانست در جشنواره فیلم فجر شرکت کند، آغازگر مطالب مجله است. در ادامه نقدهایی درباره شانزده فیلم بخش هنروتجربه در جشنواره فجر منتشر شده است.

رضا حسینی، ایلیا محمدی‌نیا، زهرا مشتاق، امیرحسین جلالی، شادی حاجی مشهدی، مینو خانی، حمیدرضا گرشاسبی، محمدرضا مقدسیان، منوچهر دین‌پرست، فریبا اشویی، امیر پوریا، سحر عصرآزاد، ندا قوسی، آیدا مرادی آهنی، سیدرضا صائمی و محسن جعفری راد درباره شانزده فیلم بخش هنروتجربه نقدهایی کوتاه نوشته‌اند.

در این شماره از ماهنامه هنروتجربه ۱۹ نقد درباره ۱۰ فیلم به چاپ رسیده است و هفت گفت‌وگو با محمدمهدی عسگرپور، پگاه آهنگرانی و درنا مدنی، علی یحیایی، صادق داوری‌فر، علی صادقیان، شهرام علیدی و امیر توده‌روستا انجام شده است. صفحات اول ماهنامه مطابق معمول به گزارش‌های تصویری از مراسم افتتاحیه فیلم‌ها و نقد و بررسی در تهران و مشهد و شیراز و اصفهان اختصاص دارد.

نقدهای عزیزالله و شادی حاجی مشهدی درباره فیلم «نمی‌خواهم زنده بمانم»، سیدرضا صائمی و محمد تقی‌زاده بر فیلم «هفت و پنج دقیقه»، پیروز کلانتری، سحر عصرآزاد، محمدرضا مقدسیان و نیوشا صدر درباره مستند «دیپلماسی شکست‌ناپذیر آقای نادری»، ساسان گلفر بر مستند «رویای خاکستری»، فریبا اشویی بر فیلم «مهتاب»، شادی حاجی مشهدی و ایلیا محمدی‌نیا درباره فیلم مستند «مردان ارباب جمشید»، علی علایی، ساسان گلفر و حسین سلطان محمدی درباره مستند «خونه»، محمدرضا مقدسیان و محسن جعفری‌راد بر فیلم «وارونگی»، مینو خانی درباره «فلامینگو شماره ۱۳» و بالاخره ایلیا محمدی‌نیا درباره مستند «قهرمان آخر» در این شماره به چاپ رسیده‌اند.

هم‌چنین در این شماره گفت‎وگوهایی با کارگردانانی که فیلم‌های‌شان در هنروتجربه به نمایش درآمده انجام شده است. مصاحبه علی اصغر کشانی با علی یحیایی کارگردان و محمدحسین کشاورز تدوین‌گر فیلم «نمی‌خواهم زنده بمانم»، امیرحسین ثنایی با صادق داوری‌فر کارگردان مستند «فیه مافیه» به همراه گفت‌وگویی که سحر عصر آزاد با محمدمهدی عسگرپور کارگردان «هفت و پنج دقیقه» و فرانک آرتا با شهرام علیدی کارگردان «خاطرات اسب سیاه» انجام داده است و سه مصاحبه از ایلیا محمدی نیا با علی صادقیان کارگردان «رویای خاکستری» و امیر توده روستا به خاطر مجموعه فیلم‌های کوتاهش و قصیده گلمکانی با درنا مدنی و پگاه آهنگرانی کارگردانان مستند «مردان ارباب جمشید» همگی در این شماره از ماهنامه هنروتجربه منتشر شده است.

در بخش معرفی کتاب نیوشا صدر به معرفی کتاب «فیلم‌نامه‌نویسی انیمیشن» پرداخته که نوشته جفری اسکات است. پوریا ذوالفقاری هم در بخش فیلم‌های کالت نگاهی دوباره به فیلم «یک اتفاق ساده» ساخته سهراب شهیدثالث به عنوان فیلم کالت ایرانی انداخته است و به عنوان فیلم کالت خارجی فیلم «شانس کور» ساخته کریستف کیشلوفسکی را مورد بررسی قرار داده است. در بخش «هنروتجربه دیگران» حسین عیدی‌زاده مطلبی درباره فیلم «آیزنشتاین در گواناخاتو» ساخته پیتر گرین اوی نوشته است. در این صفحه هربار درباره یک فیلم خارجی از جنس هنروتجربه نکاتی می‌توانید بخوانید.

پایان پیام

کد خبر : 37554 ساعت خبر : 10:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37554
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات