طنز/خبرنگاری که پشت شمشادها ماند

طنز/خبرنگاری که پشت شمشادها ماند

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: به گزارش خبرنگار ما، با فرا رسیدن ایام نوروز، بازار خریدهای نوروزی هم رونق چشم‌گیری پیدا کرده است. در این میان اما، بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان معتقدند: خرید کالای ایرانی برای شب عید، می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد و بازار داخلی داشته باشد. خبرنگار ما که در خانه‎ی خود، هیچ جنس ایرانی‌ای به‌جز خودش وجود نداشت، به میان مردم رفته است تا نظر آن‌ها را در همین مورد جویا شود. گفتنی است، کارشناسان روی خرید اجناس ایرانیِ با کیفیت تأکید دارند، نه اجناس نامرغوبی هم‌چون خبرنگار ما.

طنز/خبرنگاری که پشت شمشادها ماند

پیرمردی که روی نیمکت پارک نشسته بود، به خبرنگار ما گفت: من از کودکی علاقه‌ی وافری به خرید کالای ایرانی داشتم. وی عینک آفتابی ایتالیایی‌اش را با دستمال حریر ترکیه‌ای پاک کرد و ادامه داد: تا الآن هم سابقه نداشته است که یک جنس غیر ایرانی بخرم. تکرار می‌کنم: من حتا یک جنس غیر ایرانی هم تا کنون نخریده‌ام. وی با عصای اتریشی‌اش، کِتفش را خاراند و افزود: کمکی که خرید کالای ایرانی به اقتصاد کشور می‌کند، وِلاسکو به والیبال ایران نمی‌تواند بکند. وی از داخل جیب کاپشن آلمانی‌اش یک خودنویس فنلاندی بیرون آورد و ادامه داد: شما فرض کنید این خودکار را تولیدکننده‌ی ایرانی تولید کند و من آن را خریداری کنم. تولیدکننده‌ی ایرانی روی همین یک عدد خودنویس خداتومان سود می‌برد. وی یک نان فرانسوی از کیف ژاپنی‌اش خارج کرد و گفت: به همین برکت قسم من تا به حال جنس غیر ایرانی نخریده‌ام.

پسر جوانی که روی موتورش نشسته بود و یک زنجیر دور انگشتش می‌چرخاند، به خبرنگار ما گفت: کالای خارجی شاید در ظاهر زیبایی و کیفیت خوبی داشته باشد اما اگر ما ایرانی‌ها بتوانیم اجناس تولیدی خودمان را بخریم، به مرور، توان تولیدکننده‌ی داخلی هم افزایش پیدا می‌کند و قادر خواهد بود با اجناس خارجی رقابت کند. یکی از بدی‌های اجناس خارجی، زرق‌وبرق بیش‌ازحد آن است. این‌قدر روی ظاهر زیبای آن کار کرده‌اند که‌ توجه هر کس را به خود جلب می‌کند. به همین علت، اجناس خارجی بیشتر در معرض سرقت واقع می‌شوند. مثلاً همین امروز صبح، از خود ما، یک عینک آفتابی ایتالیایی، یک دستمال حریر ترکیه‌ای، یک عصای اتریشی، یک کاپشن آلمانی، یک خودنویس فنلاندی، یک کیف ژاپنی و یک قرص نان فرانسوی دزدیدند. البته همسایه‌‌ها سارق را دیده‌اند که یک پیرمرد بوده است.

در پایان این گزارش، خبرنگار ما که جزو اجناس نامرغوب ایرانی بود، دست پیرمرد سارق را در دست پسر جوان گذاشت تا نشان دهد می‌تواند با رقبای خارجی خود رقابت کند. گفتنی است پیرمرد و پسر جوان با یکدیگر هم‌دست بودند و تمام اجناس خبرنگار ما را سرقت کردند. خبرنگار ما در حال حاضر پشت شمشادهای یکی از پارک‌های شهر مخفی شده است تا ما برای او لباس ببریم.

پایان پیام

کد خبر : 35956 ساعت خبر : 0:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35956
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات