نمایش آثار انجمن عکاسان میراث فرهنگی در پردیس تئاتر تهران

نمایش آثار انجمن عکاسان میراث فرهنگی در پردیس تئاتر تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، همزمان با برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با شعار «سالم زیستن هنر است» مجموعه نمایشگاه‌هایی با حضور جمعی از هنرمندان برجسته در رشته‌های عکاسی، نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، کاریکاتور، پوستر و طراحی در پردیس تئاتر تهران برگزار شده است.

این جشنواره تخصصی در راستای اهداف فرهنگی، هنری و ادبی برای دانشجویان علوم پزشکی برگزار شده است و انجمن عکاسان میراث اولین دوره از همکاری خود را با این جشنواره تجربه می‌کند. در این نمایشگاه که در کنار آثار دانشجویان رشته های علوم پزشکی، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت برپا شده است، چهل عکس از اعضای انجمن عکاسان میراث فرهنگی در معرض دید مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمایش آثار انجمن عکاسان میراث فرهنگی در پردیس تئاتر تهران

هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت از روز ۲۵ فروردین در پردیس تئاتر تهران آغاز به کارکرده و تا ۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

درباره انجمن عکاسان میراث فرهنگی

در سال ۱۳۸۴ به پیشنهاد جناب آقای عبدالکریم بابا رضا، مدیرکل فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، آقای سعید محمودی ازناوه سرپرست اداره تولیدات فرهنگی معاونت فرهنگی سازمان، مسئول تشکیل سه شورا شورای تولیدات فرهنگی، شورای عکس و شورای فیلم در معاونت فرهنگی سازمان شدند.
اعضای شورای عکس، متشکل از آقایان عبدالکریم بابا رضا، مجتبی آقایی سربرزه، ابراهیم خادم بیات، جهانگیر چراغی و سعید محمودی ازناوه بودند.
طی جلسات اولیه با توجه به خواستگاه سازمان در انجام هر چه مناسب‪تر امور عکاسی تخصصی. به پیشنهاد اولیه آقای عبدالکریم بابا رضا و تصویب “شورای عکس”، آقای سعید محمودی ازناوه دبیر شورا، مسئول شکل گیری انجمن عکاسی در راستای اهداف سازمان میراث فرهنگی شدند. اعضای هیات موسس با مشورت اعضای شورای عکس انتخاب و فهرستی از عکاسان متخصص در حوزه میراث فرهنگی تهیه شد. با عنایت به تجارب آقای مجتبی آقایی در شکل دهی انجمن‌های عکاسی، ایشان مسئول تدوین پیش نویس اولیه اساسنامه «انجمن عکاسان دوستدار میراث فرهنگی» بر اساس موازین اداره تشکل های غیر دولتی سازمان میراث فرهنگی شدند و اولین مجمع عمومی آن انجمن در «موزه قرآن کریم» با حضور جمعی از مسئولین، اساتید عکاسی و عکاسان متخصص در حوزه میراث فرهنگی تشکیل شد. در این مجمع اولین هیأت موسس انجمن عکاسان دوستدار میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۴ و به تبع تصویب این اساسنامه اولین هیأت مدیره در سال ۱۳۸۵ شکل گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 40705 ساعت خبر : 12:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40705
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات