میرسلیم: از انتخابات کنار نمی‌کشم

میرسلیم: از انتخابات کنار نمی‌کشم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدیم رفع حصر باید از طریق دستگاه قضایی صورت گیرد هر چند آقایان همچنان بر مواضع قبلی خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایلنا، مصطفی میرسلیم صبح امروز با حضور در دانشکده فنی – مهندسی دانشگاه تهران با دانشجویان درباره برنامه‌های خود برای ریاست جمهوری صحبت کرد.

او با اشاره به اینکه باید برنامه دولت آینده بر محرومیت‌زدایی در همه شکل‌های آن باشد، گفت: در ۳۸ سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در کشور صورت گرفته اما نقاط محروم نیز وجود دارد و همین محرومیت از لحاظ فرهنگی و اقتصادی بسیار ناراحت کننده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی از دوره سازندگی آغاز شد، گفت: در دوره سازندگی و بعد از آن دوران اصلاحات کوشش‌های خوبی در این زمینه شد اما ریشه مساله کشف و مهار نشد. لذا اولین گام برای رفع محرومیت شناخت آن است.

او با انتقاد از برخی رفتارها در دولت‌های بعد که با هدف محرومیت‌زدایی انجام می‌شد، گفت: اینکه مثلا ما بخواهیم با ارسال یک کامیون کنسرو و یا آذوقه محرومیت را از یک منطقه رفع کنیم رفتاری ساده‌لوحانه است. باید با ارائه یک برنامه منسجم در مناطقی که محرومیت‌های شدید وجود دارد به صورت ضربتی با محرومیت برخورد کرد.

میرسلیم: از انتخابات کنار نمی‌کشم

نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از اشکال محرومیت اتفاقات اقتصادی است که برای تولیدکنندگان می‌افتد اینکه یک عده‌ای به دلیل بدهکاری و ورشکستگی در آستانه بدبختی قرار می‌گیرند و کارگاه و کارخانه آنها تعطیل می‌شود نشان از بیکار شدن گروهی دارد که به دنبال آن محرومیت در پی می‌آید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی باید در قالب همکاری دولت و ملت انجام شود، گفت: ‌محرومیت زدایی به صورت کلی یک پروژه چند ساله‌ و چند دهه‌ای است. مثلا در بشاگرد از سال ۵۹ محرومیت زدایی شروع شد و امروز ما شاهد هستیم که به نتایج قابل قبولی رسیده‌ایم و منطقه‌ای که زمانی حتی آب خوردن نداشت امروز در دانشگاه‌ها دانشجوی دکترا دارد.

از انتخابات کنار نمی‌کشم

میرسلیم در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد به نفع کسی کنار بکشد گفت: من همه نامزدها را می‌شناسم و بعضا با آنها همکاری نیز کرده‌ام اما برنامه خودم را دارم و اصلا از انتخابات کنار نمی‌کشم. هدف اول من پیروزی در انتخابات است اما هدف بالاتری دارم و آن افزایش مشارکت مردم در انتخابات است و معتقدم می‌توان به یک مشارکت ۶۰ درصدی رسید.

او افزود: من بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز از روی میل و علاقه شخصی در انتخابات شرکت نکردم در سال ۵۹ حزب جمهوری اسلامی من را به عنوان نخست وزیر پیشنهاد داد و در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری هم باز از طرف دوستان برای حضور در پست نخست‌وزیری معرفی شدم در انتخابات امسال نیز حزب موتلفه مرا پیشنهاد داد.

بخاطر دفاع از آزادی رسانه‌ها مجلس مواخذه‌ام کرد

میرسلیم در پاسخ به سوالی پیرامون عملکرد خود در وزارت ارشاد گفت: من زمانی که وزارت ارشاد بودم آزادی رسانه‌ها و کتاب و سینما را محترم شمردم و حتی به خاطر همین دفاع از آزادی از سوی مجلس وقت مواخذه شدم .

احمدی‌نژاد از گردونه تاریخ خارج شده است

او درباره اینکه امروز زمزمه‌هایی پیرامون مناظره احمدی‌نژاد و حسن روحانی مطرح می‌شود، گفت: احمدی نژاد فعلا از گردونه تاریخ خارج شده است و به نظر من انجام مناظره با او و بازگرداندن‌اش به عرصه، آوردن دوباره التهاب به جامعه است. امروز به جای آنکه احمدی‌نژاد را دوباره بازگردانیم باید بگوییم که دولت روحانی خودش پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

وزیر ارشاد دولت سازندگی باشاره به اینکه مدیران باید اموال خود را اعلام کنند، گفت: من درآمدی که دارم  یک درآمد حقوقی است که به عنوان معلم از دولت می‌گیرم. همه ما باید اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کنیم و این کار نه تنها شامل مدیران عالی رتبه بلکه مدیران کل ادارات نیز شود.

تقسیم‌بندی کشور به ۹۶ درصد و ۴ درصد درست نیست

میرسلیم با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم همه در کشور ثروتمند باشند، گفت: طرح بعضی شعارها در جامعه مطلوب نیست اینکه ما گروهی را به ۹۶ درصد و گروهی را به ۴ درصد تقسیم‌بندی کنیم از نظر من درست نیست و بدنام کردن گروهی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید نظام مالیاتی و نظام بانکداری اصلاح شود، گفت: دولت باید مالیات را بر اساس خوداظهاری افراد بگیرد اما به صورت نامحسوس بر این خود اظهاری و روند کسب درآمدها نظارت کنند و اگر مشخص شد فردی خلاف اظهارئیه خود درآمدی داشته که مالیات آن را نداده، مانند کشورهای دیگر او را به صلابه بکشند.

او ادامه داد: وضع نظام بانکداری ما بسیار خراب است و امروز با انواع و اقسام کلاه شرعی‌ها در دل بانکداری رباخواری می‌کنند. امروز نمی‌توان با این رباخواری به خوبی برخورد کرد زیرا بسیاری از وزرا و مسئولان خودشان بانک دارند.

میرسلیم: از انتخابات کنار نمی‌کشم

میرسلیم در پاسخ به سوالی پیرامون برجام گفت: برجام را ما امضا کرده‌ایم و هر فردی که رئیس جمهور می‌شود باید آن را محترم بشمارد اما واقعیت این است که تحریم‌هایی که در برجام برداشته شده و به شکل دیگری و در قالب تحریم‌هایی همچون موشکی و حقوق بشر بازگشته است.

نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ۸۸ و حوادث پس از آن گفت: من در دیدار با مسئولان مختلف کشور و حتی در مجمع تشخیص مصلحت گفتم که بحث ادعای تقلب ۳۰ درصدی درست نیست و اصلا امکان ندارد. و حتی به آقای هاشمی رفنسجانی نیز این مطلب را گفتم. در انتخابات سال ۸۸ حفظ آرای مردم مهم بود و تنها کسی که از کیفیت و آرای مردم دفاع کرد و پای آن ایستاد مقام معظم رهبری بود.

میرسلیم با اشاره به دیدار خود با میرحسین موسوی بعد از انتخابات ۸۸ گفت: من با آقای باهنر و چند نفر از دوستان دیگر به دیدار میرحسین موسوی رفتیم و او حرف‌های ما را پذیرفت و حتی گفت که من کسی نیستم که بخواهم جلوی نظام بایستم و نظام را قبول کرد اما ما زمانی که از اتاق او خارج شدیم هنوز سوار آسانسور نشده بودیم که عده‌ای دیگر به اتاق میرحسین موسوی رفتند و رای او را بازگرداندند و عوض کردند.

او گفت:‌ مرحوم عسکر اولادی نیز پیش از فوت معتقد بود که می‌شود این قضیه را حل کرد و حتی از ما یک سال مرخصی خواست تا همه کار خود را تعطیل کند و این مساله را حل کند. امروز نیز معتقدیم رفع حصر باید از طریق دستگاه قضایی صورت گیرد هر چند آقایان همچنان بر مواضع قبلی خود هستند.

پایان پیام

کد خبر : 42375 ساعت خبر : 1:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42375
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات