بحران دریاچه نمک در کویر مرکزی ایران

بحران دریاچه نمک در کویر مرکزی ایران

رییس منابع طبیعی آران و بیدگل گفت: با تداوم خشکسالی‌ها و کمبود بارندگی دریاچه نمک آران و بیدگل در حال خشک شدن است و بحران طوفان نمکی این شهرستان را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا٬ رضا شفیعی در بازدید از طرح‌های اشتغال زایی مناطق بیابانی آران و بیدگل اظهار کرد: براساس کارشناسی‌های انجام شده٬ درصورت تداوم خشکسالی و کاهش ورودی آب به دریاچه در آینده‌ای نزدیک شاهد طوفان و ریز گردهای نمکی به جای ریزگردهای خاکی خواهیم بود که به مراتب آسیب بیشتری به محیط زیست و مردم وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با سهل انگاری‌های انجام شده در سال‌های گذشته این مشکل به وجود آمده و برای کنترل و جلوگیری از تشدید خشکسالی این دریاچه لازم است منابع طبیعی شهرستان‌های اطراف دریاچه اعتبارات ویژه‌ای برای این منظور در نظر بگیرند و گرنه این ریزگردها شهرهای اطراف را هم تهدید می‌کند.

بحران دریاچه نمک در کویر مرکزی ایران

رییس منابع طبیعی آران و بیدگل گفت: فعال شدن کانون‌های بحرانی نوار ریگ بلند و ریگ‌های پشت کارخانه فولاد کویر از معضلات حاضراست و جاده منتهی به نوار ریگ بلند بر اثر روان شدن شن‌های کنار آن مسدود شده است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

در پایگاه خبری گلونی اخبار محیط زیست ایران را بخوانید و پیگیری کنید.

دغدغه محیط زیست یکی از مسائل مهم در پایگاه خبری گلونی است و این پایگاه در حد توان پیگیر اخبار مربوط به محیط زیست و اقلیم ایران است.

پایان پیام

کد خبر : 46557 ساعت خبر : 0:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46557
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات