ساخت ۶۰ سردیس از شهدای شاخص لرستان

ساخت ۶۰ سردیس از شهدای شاخص لرستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: مرکز فرهنگی گردشگری دفاع مقدس استان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، یدالله دلارام اظهار کرد: مرکز فرهنگی گردشگری دفاع مقدس لرستان تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما هیچ اقدامی در پیشرفت مابقی بخش‌های باغ موزه صورت نگرفته است.

وی افزود: با وجود فراهم بودن تجهیزاتی همانند تجهیزات زرهی، تانک، توپ و نفربر و همچنین ساخت ۶۰ سردیس از شهدای شاخص لرستان، متاسفانه دستگاه‎های اجرایی همکاری لازم را در جهت اتمام این پروژه ندارند.

ساخت ۶۰ سردیس از شهدای شاخص لرستان

دلارام با اشاره به گذشت ۲۹ سال از جنگ عنوان کرد: لرستان ازجمله استان‌هایی بوده که به‌طور مستقیم با جنگ ارتباط داشته و شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب کرده است، با این حال مسئولان  به مسئله ساخت باغ موزه بی‌توجهی کرده و پای کار نیامده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اتمام کار محتوایی باغ موزه، یادآور شد: در حوزه معرفی شهدا و فرماندهان لرستانی تاکنون ۶۶ عنوان کتاب چاپ و ۴۰۰ هزار سند آماده شده و در حال ساخت مستند تلویزیونی از فرماندهان زنده لرستانی حاضر در جبهه‌های جنگ هستیم.

وی با بیان این‌که تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مستلزم ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: ساختمان موزه در ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد اما موزه بخشی از مجموعه بوده و ۱۳ هکتار مابقی بایستی در راستای نمایش دلاوری‌های جوانان لرستانی در دفاع مقدس فضاسازی شود.

دلارام گفت: در سال‌های گذشته تقسیم کار صورت گرفته اما تصویب نهایی نشده و لذا انتظار می‌رود بار دیگر مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی دخیل در این امر پای کار آمده و با طرح تقسیم و شرح وظایف در تسریع ساخت و اتمام باغ موزه تلاش کنند.

پایان پیام

کد خبر : 49249 ساعت خبر : 4:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49249
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات