ما هم می‌توانیم تبدیل به سوژه صفحه حوادث بشویم

ما هم می‌توانیم تبدیل به سوژه صفحه حوادث بشویم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، داماد خشمگین ۴۰ ساله بدلیل مشکلات خانوادگی در بلوار فردوس همسر و مادرزنش را به قتل رساند و همچنین پدر زن خود که یک مرد ۶۵ ساله بود با ضربات چاقو مجروح کرد.

از این خبرها زیاد می‌شنویم. از کنار آنها ساده می‌گذریم. شاید برای شما هم اتفاق بیفتید. این چینش کلمات ما را می‌ترساند اما واقعیت این‌است که ما خشمگین‌تر از پیش شده‌ایم. دسترسی به اخبار جرم و جنایت آستانه تحمل‌مان را بالا برده، لااقل وانمود می‌کنیم که این‌گونه است اما این اخبار ترسناک یک گوشه از ذهنمان را درگیر می‌کند و بعد هم همه شبکه‌های مجازی که در آنها عضو هستیم.

ما هم می‌توانیم تبدیل به سوژه صفحه حوادث بشویم

ما از گالوپ و آمارهایش می‌نالیم از اینکه ما را عصبانی‌ترین مردم دنیا می‌داند شاکی هستیم. واقعیت این‌است که برای ثابت کردن خودمان باید کاری کنیم، همه آن سابقه ذهنی از کلمات رکیک و حمله‌های کامنتی در صفحات مجازی را پاک کنیم اما نه این‌بار برای پاک کردن صورت مسأله. می‌خواهیم در دور ده دقیقه قبل از هر جنایت بیفتیم و به خودمان ثابت کنیم می‌توانستیم جلوی این سونامی خشم را بگیریم. باید تمرین کنیم به روزهای اوج برگردیم. روزهایی که مردم مهربان‌تر بودیم. خشم‌هایمان را باید یک‌جایی چال کنیم یا مشاوره‌ها و درمان‌ها برای کنترل این خشم‌ها را بپذیریم. باید باور کنیم فشردگی زندگی در عصر جدید، روانمان را در معرض خطر قرار می‌دهد. ما در چرخه باطل خشم‌های سرکوب شده هستیم. خشم سرکوبمان در برابر مدیر و رئیسمان را بسط می‌دهیم به خانه‌هایمان. به آدم‌هایی که کمتر از همه سزاوار آن خشم هستند. باید از این القای خشم بی‌ربط به دیگران دست برداریم.

همه داستان‌های جنایی با روزی کسی بود که خشمگین شد، شروع می‌شوند. با روزی کسی بود که تحقیر شد شروع می‌شوند. جلوی این قصه‌های ترسناک بایستیم. شناخت پتانسیل‌های فردی برای کنترل خشم از اولین راه‌های کنترل آن است. خودمان، ظرفیت‌ها و خط‌قرمزهایمان را بشناسیم، گفت‌وگو کردن با شیوه درست را یاد بگیریم، به آدم‌های خشمگین اطرافمان فضا بدهیم و اجازه ندهیم خشم دیگران مثل یک جریان ناتمام به همه بخش‌های زندگی‌مان تسری پیدا کند. باور کنیم اگر جلوی این عصبانیت نایستیم یک روز ما هم می‌توانیم تبدیل به سوژه اول صفحه حوادث شویم! بی‌طاقتی‌هایمان را کنترل کنیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 49459 ساعت خبر : 9:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49459
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات