مقصران اصلی تصادفات جاده‌ای

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: تصادفات جاده‌ای هرساله صدها هزار نفر را در دنیا به کام مرگ می‌کشاند . این در حالی است که قربانیان اصلی این حوادث جوانان سنین ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند.  علت فوت حدود ۶۰ درصد از سرنشینان خودروها، ضربه به سر است.

آماری که از تصادفات ارایه می‌شود نشان می‌دهد این پدیده در کشور ما هم قربانیان زیادی دارد. چرا که در کشور ما قوانین راهنمایی و رانندگی به درستی رعایت نمی‌شود. گاهی برخی افراد عدم رعایت قوانین را یک جور قدرت می‌دانند. البته حوادث رانندگی دلایل زیادی دارد.

 مثلا خودروهای غیر استانداردی که با آمار بالایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این خودروها طوری طراحی می‌شود که با قیمتی ارزان در اختیار مردم قرار گیرد اما متاسفانه حدود مجاز استاندارد تولید برخی از این خودروها به اندازه همان قیمت ارزان هم نیست. لازم است نام ببرم؟

دلیل دیگر وضعیت نامناسب راه‌ها و جاده‌هاست، پیش از گلایه بگویم ما هم می‌دانیم که این مورد پیوسته در حال بررسی است و کارهای خوبی هم انجام شده، اما حقیقت این است که هنوز بسیارند جاده‌هایی که ظرفیت لازم برای حمل‌ونقلی که از طریق آن‌ها انجام می‌شود را ندارند. یا تصور کنید جاده‌ای را که حتی آسفالت مناسب هم ندارد.

دلیل دیگر بالا رفتن قربانیان حوادث رانندگی عدم استفاده از کمربند ایمنی است. کمربند ایمنی یکی از عوامل محافظت از سر در سوانح رانندگی است. با وجودی‌که این موضوع بارها اثبات شده اما هنوز هستند کسانی که تا چشم‌شان به پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی می‌افتد دستشان به سمت کمربند می‌رود. پس طبیعی است اگر  پس از عبور مامور دوباره کمربند به جای اولیه برگردد.

تابه‌حال اقدامات زیادی برای ترویج فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی انجام شده، علاوه بر آن برای رعایت دیگر قوانین نظیر سرعت مجاز، عدم استفاده از تلفن همراه و… هم بارها از راه‌های مختلف گوشزد می‌شود. اما هنوز هستند کسانی که به این قوانین نه به چشم یک محافظ سلامتی بلکه یک الزام دست‌وپا گیر نگاه می‌کنند.

بد نیست بیندیشیم به این‌که اگر استفاده از کمربند ایمنی و رعایت مقررات حین رانندگی این‌همه از راه‌های مختلف به ما یادآوری می‌شود حتما دلیل محکمی دارد و می‌توان جلوی بسیار از حوادث را گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 51483 ساعت خبر : 7:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51483
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات