۳ مدال برنز فرنگی‌کاران ایران در ۴ وزن نخست

۳ مدال برنز فرنگی‌کاران ایران در ۴ وزن نخست

نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم ایران در نخستین حضور خود در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان به مدال برنز رسید تا تیم ایران در پایان رقابت‌های ۴ وزن نخست ۳ مدال برنز را از آن خود کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در پایان رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد،تیم ملی کشتی فرنگی ایران توسط محمد علی گرایی در وزن ۷۱ کیلوگرم،سعید عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم و حسین نوری در وزن ۸۵ کیلوگرم به ۳ مدال برنز رسید.سید مصطفی صالحی‌زاده نیز در وزن ۹۸ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

حسین نوری آخرین نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها در دیدار رده بندی وزن ۸۵ کیلوگرم مقابل اسلام عباس‌اف قهرمان جوانان اروپا،نایب قهرمان جوانان جهان و قهرمان نوجوانان جهان از آذربایجان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و سومین مدال برنز ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

حسین نوری دارنده مدال طلای آسیا که برای نخستین بار در این رقابت‌ها حاضر شده بود، پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل استانکوویچ از لیتوانی که بهترین عنوانش پنجمی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۱ است به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه۷ بر ۵ به برتری رسید. وی در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ویکتور لورینچ، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا از مجارستان با نتیجه۶ بر ۴ پیروز شد اما در مبارزه نیمه نهایی مقابل دنیس کودلا نفر سوم المپیک ۲۰۱۶ از آلمان با حساب ۴ بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

۳ مدال برنز فرنگی‌کاران ایران

گرایی در اولین تجربه جهانی به مدال برنز رسید

محمد علی گرایی دارنده مدال نقره آسیا که برای نخستین بار عازم این رقابت‌ها شده است، در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم به مصاف شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان رفت و در پایان با نتیجه۳ بر ۲ پیروز شد.وی در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل فرانک استابلر دارنده مدال طلای جهان از آلمان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت.گرایی در این مرحله به مصاف رسول چونایف دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک از آذربایجان رفت و در پایان در یک مبارزه دیدنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به برتری رسید.

گرایی در دیدار رده‌بندی  مقابل دانیل کاتاراگا از مولداوی و دارنده مدال نقره جهان به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه ۷ بر صفر از حریف عقب بود با نتیجه ۱۰ بر ۸ به پیروزی رسیدو مدال برنز جهان را از آن خود کرد.

مدال طلای این وزن به فرانک استابلر آلمانی رسید که در دیدار نهایی دمو ژادرایف قزاق را ۸ بر ۳ از پیش رو برداشت و دومین طلای جهان را بر گردن آویخت.

دیگر مدال برنز این وزن به بالینت کورپاسی از مجارستان رسید که موفق شد در دیدار رده‌بندی آدام کوراک از روسیه را ۲ بر یک شکست دهد.

عبدولی با شکست حریف بلاروس به برنز رسید

سعید عبدولی فرنگی‌کار وزن ۷۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک در مبارزه اول مقابل ویکتور نمس نایب قهرمان اروپا از صربستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و با توجه به صعود رقیبش به دیدار فینال، راهی مرحله شانس مجدد شد.

وی در این مرحله ابتدا مقابل ماکست یرژپوف قزاق و دارنده مدال طلای آسیا با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد و در مبارزه بعدی به مصاف کاراپت چالیان از ارمنستان رفت و با حساب ۳ بر صفر پیروز شد و به دیدار رده‌بندی رسید.عبدولی در دیدار رده‌بندی نیز کازبک کیلو دارنده مدال برنز اروپا و طلای جوانان جهان از بلاروس را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و مدال برنز جهان را بر گردن آویخت.

مدال طلای این وزن به ویکتور نمس نایب قهرمان اروپا از صربستان رسید که در دیدار نهایی موفق شد با نتیجه ۴ بر یک مقابل الکساندر چهرکین از روسیه به برتری برسد.دیگر مدال برنز این وزن نیز از آن تاماش لورینچ از مجارستان شد که در دیدار رده‌بندی با حساب ۲ بر یک فاتح چنگیز ترک را شکست داد.

صالحی‌زاده به حقش نرسید

دیگر نماینده ایران در روز نخست سید مصطفی صالحی‌زاده در وزن ۹۸ کیلوگرم بود که پس از شکست ۳ بر یک مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک در مبارزه نخست،راهی گروه بازنده‌ها شد.وی سپس در مبارزه نخست خود در این مرحله مقابل ترسی هانکوک از آمریکا ۳ بر یک پیروز شد اما در ادامه مقابل روازی نادارشویلی از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۴ شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های ۴ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان،فردا(سه‌شنبه) از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت ایران مهرداد مردانی در وزن ۵۹ کیلوگرم، محمد الیاسی در وزن ۶۶ کیلوگرم، یوسف قادریان در وزن ۸۰ کیلوگرم و شهاب قوره جیلی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

پایان پیام

کد خبر : 51749 ساعت خبر : 2:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51749
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات