بیکاری واقعیت انکارناپذیر عصر ماست

بیکاری واقعیت انکارناپذیر عصر ماست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری‌های مرکز آمار ایران گفت: «افزایش شاغلان در بهار ۱۳۹۶ نسبت به بهار ۱۳۹۵، حدود ۷۰۰ هزار نفر بیشتر است.»

کاش همه روز‌ها و ماه‌های سال خوش‌خبر باشیم. حتی اگر این جهش در حد دهم درصد باشد باز هم دلگرمان می‌کند، دلگرم‌مان می‌کند به اینکه مطالبات مردم در حال پیگیری هستند. به اینکه گره کور بیکاری بالاخره باز می‌شود. به اینکه تولیدی‌های کوچک حمایت می‌شوند؛ کارآفرین‌ها رانده نمی‌شوند و دولت برنامه جامعی برای حل معضل بیکاری دارد. تحقق وعده‌های انتخاباتی همیشه امیدوارمان می‌کند. به اینکه صدایمان از جایی زیر پوست شهر به‌گوش مسئولین می‌رسد.

بیکاری واقعیت انکارناپذیر عصر ماست

بیکاری واقعیت انکار ناپذیر عصر ماست، جهان سوم و اول هم ندارد. باید اتکا به تولیدات ملی و حمایت از آن‌ها را جدی بگیریم، باید آن‌ها را از شعارهای کمپین‌ها و کارزارهای شبکه‌های مجازی بسط بدهیم به جریان سیال زندگی حقیقی‌مان. حمایت از تولید ملی دلگرممان می‌کند به اینکه دیده می‌شویم، دلگرممان می‌کند به اینکه در لابلای شعار‌های سیاسی جا نماندیم، به اینکه بالاخره باورمان کردند. راه گذر از بیکاری از همین حمایت‌ها می‌گذرد.

بیکاری را با آمار پوششی یا تعاریف دستکاری شده نمی‌توان دور زد، بی‌رحم‌تر از این حرف‌هاست. به قلبمان می‌زند به روحمان و به همه آن تصویری که از اراده فردی در ذهنمان ساخته بودیم. بی‌کار که باشی انگار کسی هر بام تا شام در گوشت فریاد یأس سر می‌دهد انگار شعار زندگی‌ات می‌شود «دیدی نشد، خواستی و نشد.» همین تکرار ناامیدی سرانه افسردگی‌هایمان را بالا می‌رود. شیوع بیکاری باعث می‌شود از زندگی حقیقی فرار کنیم، در لباس هویت‌های مجازی پنهان شویم و باور خودمان را محال بدانیم. آمار اشتغال باید در همه زمینه‌ها بالا برود، بدون ممیزی‌ها و فیلترهای مثل سن و یا اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یا کارگران شغلی.

این امنیت شغلی حق همه ماست، فارغ از اینکه دهک بالایی هستیم یا پایینی. باید صبح‌ها به بهانه ساختن دنیای خودمان از خواب بیدار شویم، نه با انگیزه گذراندن یک روز تعطیل در تقویم زندگی کاریمان.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 49575 ساعت خبر : 9:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49575
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات