زایمان هدایای احمدی‌نژاد در باغ وحش تهران

زایمان هدایای احمدی‌نژاد در باغ وحش تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، لیلا مرگن نوشت: سال ۹۱ بود که یک جفت فیل سریلانکایی از یتیم‌خانه پیناوالا به باغ وحش ارم منتقل شد.

این دو فیل که در زمان ورود به ایران هشت و پنج ساله بودند، هدایای زنده رئیس جمهور سریلانکا به محمود احمدی‌نژاد بودند. باغ وحش ارم در سال ۹۱ بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرد که این دو فیل سریلانکایی را به باغ وحش منتقل کند.

پیناوالا یتیم خانه فیلهای سریلانکایی است که زیستگاه آنها توسط انسان تخریب شده و به دلایل مختلف بی سرپرست شده‌اند.

زایمان هدایای احمدی‌نژاد در باغ وحش تهران

فعالان محیط زیست که با تبادل هدایای زنده بین روسای جمهور کشورها مخالف بودند، تلاش زیادی کردند تا این فیلها به ایران منتقل نشوند یا اگر به ایران می‌آیند، در جایگاه مناسب از آنها نگهداری شود. به دنبال ابتلای ببر نر سیبری وارداتی از روسیه به بیماری خطرناک مشمشه و معدوم سازی تمام شیرهای باغ وحش تغییراتی در ساختار این مجموعه ایجاد و در پی چندین بازدید مسئولان سریلانکایی از باغ وحش ارم، جایگاهی برای این دو فیل آماده شد.

سرانجام با وجود تلاش‌های زیاد فعالان محیط زیست برای مقابله با ورود فیل‌ها به ایران، باغ وحش ارم توانست دو فیل سریلانکایی را با هواپیمای اختصاصی به فرودگاه امام منتقل کرده و طی مراسم باشکوهی آنها را به ارم بیاورد.

دو مستندساز همراه تیم انتقال فیل‌ها نقل میکردند که فیل ماده در زمان انتقال به ایران احساساتی شده و به شدت می‌گریست. حال مدیر عامل باغ وحش ارم خبر داده که فیل گریان دیروز، به زودی زایمان خواهد کرد! فیل‌ها موجوداتی به شدت احساسی هستند به همین دلیل دو فیل‌بان مخصوص این هدیه زنده از سریلانکا به ایران آمدند، تا طی ۶ ماه آموزش به دو مامور جدید فیل‌ها، به تدریج این حیوانات را با شرایط جدید سازگار کنند.

فیل‌بان‌های سریلانکایی معتقد بودند نباید ماموران نگهداری از فیل‌ها هیچ وقت تغییر کند.

آیا فضای محوطه نگهداری فیلهای باغ وحش ارم برای یک خانواده سه نفره کافیست؟ و آیا بچه فیل و مادر سلامت خواهند ماند؟

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 52938 ساعت خبر : 7:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52938
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات