جلوگیری از تجمع اعتراضی فعالان محیط زیست در پردیسان

جمعی از فعالان محیط زیست که صبح دیروز قصد تجمع اعتراض‌آمیز مقابل مقر سازمان حفاظت محیط زیست در پارک پردیسان داشتند، با ممانعت نیروی انتظامی روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این تجمع پس از انتشار ویدئوی کشته شدن توله خرس قهوه‌ای در نزدیکی منطقه حفاظت‌شده لوه در استان گلستان در گروه‌های تلگرامی برنامه‌ریزی شده بود.

تجمع‌کنندگان نسبت به واقعه کشته شدن خرس، پنهان‌کاری در مرگ هیرکان (پلنگ ماده رهاسازی شده در سال گذشته) و تخریب تالاب گمیشان معترض بودند. یکی از حاضران در تجمع می‌گوید: «ما فقط تعدادی پلاکارد به همراه داشتیم. اما ماموران حراست سازمان [محیطزیست] با کمک نیروی انتظامی اجازه ندادند از میدان مرال (واقع در جنوب پارک پردیسان) جلوتر برویم. برخورد آنها به شدت توهین‌آمیز بود. این برخورد، حتی با افرادی که ارتباطی با تجمع نداشتند و کار اداری در سازمان داشتند هم وجود داشت.»

همزمان با این تجمع، سازمان حفاظت محیط زیست از انتصاب «امیر عبدوس» به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان گلستان خبر داد.

برخورد با تجمع فعالان محیط زیست در حالی است که عیسی کلانتری در نخستین روز ورود خود به پردیسان، دستور به حذف گیت‌های ورودی ساختمان‌های پردیسان را داد؛ اقدامی که به «سیاست درهای باز» تعبیر شد. اما یکی از حاضران در این تجمع می‌گوید «با اقدام امروز مدیریت سازمان، فهمیدیم که درهای سازمان برای محصولات تراریخته و صنایع آلاینده و مخربان محیط زیست باز شده نه برای فعالان این حوزه.»

پایان یپام

کد خبر : 54852 ساعت خبر : 1:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54852
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات