خدارو شکر مجسمه‌شو دزدیدن

زهرا نژادبهرام (عضو هیئت ریئسه شورای شهر تهران)، در دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه در روز کودک بعد از دو سال با روند مجدد مجسمه‌دزدی در پایتخت روبرو شده‌ایم، گفت: ما خواهان آن هستیم که مسئولین مرتبط نسبت به پدیده ربایش مجسمه با دقت بیشتری عمل کنند.

پایگاه خبری گلونی، علی‌اکبر مجدراد: با تشکر از خانم نژادبهرام که حرف دل ما را زدند، در حرف‌هایشان هویداست دوسال از مجسمه‌دزدها خبری نبود که این امر موجبات نگرانی مردم دلسوز ما را فراهم کرده بود.

در طول این مدت خود من بشخصه می‌گفتم، طفلکیا الان کجان؟ چی می‌خورن؟ چی می‌پوشن؟ اصلا چی می‌زنن؟ نکنه چیزی که زدن یکراست بردشون مریخ پیاده کرده راه برگشت ندارن؟ یعنی از پول فروش مجسمه‌های قبلی هنوز چیزی براشون مونده؟ یعنی پولش انقدر برکت داشته، دوسال؟
ما که حقوق دو سال کار حلالمون تو دو ساعت خرج میشه! آقای طارمی نکنه تو کار اینا خیریتی هست! هست؟

اما با توجه به خواسته خانم نژادبهرام که مطالبه‌ای عمومی نیز هست. پیشنهاداتی دارم که لازم است مسئولین مرتبط به پدیده ربایش مجسمه با دقت خیلی بیشتری عمل کنند.

پیشنهاد اول: از مسئولین محترم شهری در تمامی کشور تقاضا دارم اینگونه مجسمه‌ها را به خصوص از نوع بچه یا کودک آن کاملا طبیعی ساخته و در نقاط مختلف طوری جای‌گذاری نمایند که دزد راحت برود بردارد ببرد بفروشد یا بی سرو صدا و تهدید بچه‌مجسمه را بغل کند، بوس کند، به به و تحسین کند تا کمتر شاهد دزدی کودکان و خبرهای ناگوار مربوط به آن باشیم. از مسئولین مرتبط به پدیده ربایش مجسمه انتظار می‌رود با دقت بیشتری در این مورد دخالت نکنند.

پیشنهاد دوم: دزدی مجسمه‌ها دارای سابقه است و پیش از این علاقه‌مندان به چهره‌های ادبی، فرهنگی و هنری یا سیاست‌مداران بنا به موضوع مورد علاقه‌شان اقدام به دزدی مجسمه‌هایی نظیر مجسمه شهریار، ستارخان، باقرخان و حتا گوساله‌ی دانشکده دامپزشکی کرده بودند از همین جا این سوال بنیادی رو از دزد یا دزدان محترم آن مجسمه دارم که آخه گوساله دیگه گوساله رو برای چی دزدیدی؟!
لیکن از مسئولین مرتبط نسبت به پدیده ربایش مجسمه انتظار داریم با دقت بیشتری گوساله‌های کشور را تحت نظر بگیرند.

پیشنهاد سوم: با توجه به نوع مجسمه‌دزدی جدیدی که در روز جهانی کودک رخ داد و یک بچه‌مجسمه که در آینده معلوم نبوده ادیب، هنرمند، سیاست‌مدار یا گوساله شود دزدیده شده است.
بیم آن می‌رود که در روز مادر، پدر، دختر، دامپزشک یا سایر روزهای اینچنینی مجسمه‌های دارای این عناوین مورد سرقت قرار بگیرند.

لذا از مسئولین مرتبط به پدیده ربایش مجسمه انتظار داریم با دقت بیشتری حواس‌شان به پدران و مادران سالمندی باشد که مثل مجسمه در پارک یا سایر محل‌ها گذران وقت می‌کنند و به همین نحو حواسشان فتاوار به سایر موارد باشد.

پایان پیام

 

کد خبر : 55240 ساعت خبر : 5:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55240
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات