ایرانی باید بخندد تا کمتر درد بکشد

ایرانی باید بخندد تا کمتر درد بکشد

پایگاه خبری گلونی، نسیم نوحه‌خوان: از قدیمی‌ها شنیده‌ایم خنده بر هر درد بی درمان دواست. اگر دقیقتر به آدم‌ها و جامعه کنونی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که تلخندهایی را به یکدیگر تقدیم می کنند که انگار باهم پدرکشتگی دارند و یا ارث پدرشان در جیب بغل دستیاش است. امروزه خنده ابزاری تبلیغاتی برای جلب توجه شده است نه برای شاد بودن. از خنده های دختران فروشنده و منشی گرفته تا خنده‌های دولتمردان. در جوامع گوناگون از خنده و طنز برای نشان دادن دردها و کمبودها استفاده می کنند و خنده نوعی ابزار اعتراضی محسوب می‌شود. این در حالیست که در جامعه ما همه لب‌ها به نوعی خندان است. اگر از صبح تا شب یک روز را پیوسته اخبار رسانه‌ها و جراید را دنبال کنیم و در کوچه و خیابان پای حرف دل مردم بنشینیم، آنقدر خواهیم خندید که صدای قهقه‌مان در آسمان به رعدو برق تبدیل شود.

ایرانی باید بخندد تا کمتر درد بکشد

خندیدن به زنبیل قرمز دوستان سرخوش، دستفروشی ملی پوش یک مملکت، فروش موی دختران، اشتباه گرفتن کودکان با اشیا، رفع توقیف فیلم‌ها با حذف ۲ دقیقه‌ای نوعی رفع تکلیف است. نوعی ابزار برای رساندن صدایی به گوشی است اما انگار چوب پنبه در همان یک گوش است.

به اخم‌های بقالی سرکوچه، به عصبانیت راننده تاکسی، به کلافگی و بد دهنی پسر فال فروش، به نگاه خیره زن دستفروش، به آدم‌های بهت زده مترو و بی‌آر تی می‌خندیم که درمانی برای دردهایمان باشد.

 می‌خندیم که کمتر تب درد را حس کنیم. می‌خندیم که آمار و ارقام طلاق‌ها، ازدواج‌های زیر پانزده سال، سن پایین کودکان کار و آمار افزایش اعتیاد را فراموش کنیم. آنقدر بخندیم که وقتی جوان بیکاری را که دیدیم از سر بیکاری ساقی یک محل شده است توان گریه کردن و آه کشیدن نداشته باشیم. خنده عمر را افزایش می‌دهد و درد را کم می‌کند پس مجبوریم کل عمر را بخندیم که به احتمال زیاد کارمان به دارالمجانین ختم شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 56025 ساعت خبر : 3:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56025
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات