رشد ۱۸ درصدی فروش گیشه پائیزی سینما در سال ۹۶

رشد ۱۸ درصدی فروش گیشه پائیزی سینما در سال ۹۶

فصل پائیز ۹۶ درحالی سپری شد که مجموع فروش سینما در این فصل با ۳۸ میلیارد و ۲۵۹ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان ، دارای رشد ۱۸ درصدی نسبت به پائیز سال گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سمعی و بصری؛ معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در تحقیقی به مقایسه تطبیقی گیشه پائیزی سینما در سال‌های ۹۶ و ۹۵ کرده است که در این تحقیق مشخص شد که گیشه پائیز ۹۶ با تعداد ۴ میلیون و ۹۳۹ هزار ۷۵۰ نفر تماشاگر نسبت به گیشه پائیز ۹۵ با ۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۳۵۰ نفر دارای رشد ۱ درصدی تعداد تماشاگر بوده است.

همچنین در این تحقیق گیشه سینما در پائیز ۹۶ با مجموع فروش ۳۸ میلیارد و ۲۵۹ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان نسبت به گیشه سینما در پائیز ۹۵ با ۳۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان شاهد رشد ۱۸ درصدی در میزان فروش بوده است.

براساس این تحقیق، تعداد سالن های فعال با سیستم مکانیزه در پائیز سال ۹۶ با مجموع ۳۵۶سالن نسبت به ۲۹۵سالن در پائیز ۹۵، دارای رشد ۲۱ درصدی نسبت به پائیز سال گذشته بوده است.

طبق گزارش تحقیقی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، تعداد صندلی در پائیز سال ۹۶ دارای رشد ۱۳ درصدی نسبت به پائیز سال گذشته بوده و نرخ متوسط بلیت نیز در پائیز سال ۹۶ دارای رشد ۱۶ درصدی نسبت به پائیز سال گذشته و متوسط فروش هر صندلی در پائیز ۹۶ حدود ۴ درصد افزایش نسبت به پائیز سال ۹۵ داشته است.

همچنین طبق این گزارش، متوسط ورود تماشاگر به هر سالن در پائیز ۹۶ حدود ۱۶ درصد کاهش و متوسط نشستن تماشاگر بر هر صندلی در پائیز ۹۶ حدود ۱۱ درصد کاهش نسبت به پائیز سال ۹۵ داشته است.

پایان پیام

کد خبر : 67737 ساعت خبر : 5:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67737
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات