موج‌سواری برحاشیه‌های جشنواره

موج‌سواری برحاشیه‌های جشنواره

انعکاس اخبار و رویدادهای مرتبط با جشنواره تئاتر فجر فصل مشترک صفحات فرهنگی هنری اکثر روزنامه‌های سراسری کشور در روز سه شنبه ۳ بهمن ماه بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، همزمان با برگزاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روزنامه‌های سراسری کشور همراه با اهالی تئاتر بخشی از صفحات فرهنگی هنری خود را به انعکاس اخبار، گفت‌وگو، نقد، یادداشت و… سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اختصاص دادند؛ امروز به نسبت روزهای گذشته، تعداد روزنامه هایی که به جشنواره پرداخته اند، بیشتر شده است.

آنچه در ادامه می‌خوانید مرور اخبار و مطالب مرتبط با جشنواره تئاتر فجر در روزنامه‌های سراسری سوم بهمن است:

روزنامه شرق  در مطلبی به قلم رضا آشفته  روز چهارم جشنواره را با تیتر«روز آلمانی ها» مورد بررسی قرار داده است.همچنین متنی از حسین کیانی پس از ناکامی در حاشیه سازی های نمایش  «روز عقیم» را منتشر کرده است.

روزنامه شهروند با تیتر «روایت هایی از حمام خون و سفره نان و یک حذف پرسروصدا!» جشنواره تئاتر فجر را از دریچه حاشیه مورد بررسی قرار داده است.

روزنامه همشهری درباره نمایش های بخش بین الملل مطالبی منتشر کرده است. در مطلبی نیز به حاشیه های جشنواره پرداخته.

روزنامه بهارنمایش «هجوم به تفسیر» را که روز ۶ بهمن در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار می شود، معرفی کرده است.همچنین گزارش درباره بازخوردهای ناکامی نمایش «روز عقیم» منتشر کرده است.

موج‌سواری برحاشیه‌های جشنواره

روزنامه ایران در صفحه فرهنگی خود، درباره نمایش های بخش بین الملل، «هفت عصر هفتم پاییز» نوشت و مطلبی را با تیتر «هملت در تالار وحدت» منتشر کرده!  ظاهرا نویسنده این بخش اطلاع دقیقی از نمایش های جشنواره و مکان های اجرا نداشته و نمایش های «پکیج» و «هملت» را با هم اشتباه گرفته و گمان برده هملت در تالار وحدت اجرا شده است !این رسانه موثر هم چنین یادداشتی از ندا هنگامی با تیتر «تنوع و چند صدایی در تئاتر فجر» منتشر کرده.

روزنامه هنرمند نیز مطلب حمایت معاونت هنری از طرح گذر فرهنگ که در حاشیه جشنواره عنوان شده منتشر کرده.

روزنامه آرمان امروز در صفحه ۱۰ خود، با تیتر «آماده حمایت از طرح گذر هنر هستیم»، صحبت های معاون هنری را در حاشیه فجر که بعد از تماشای نمایش منتشر کرده.

روزنامه آفتاب به عبور نکردن «روز عقیم» از شورای ارزشیابی و نظارت پرداخته و سپس توضیح و تصریح اداره کل هنرهای نمایشی را منتشر کرده است. هم چنین با روزبه حسینی کارگردان نمایش «سیم و سرمه» در بخش به علاوه فجر به گفت و گو پرداخته.

روزنامه ابتکار با ساناز بیان کارگردان نمایش «آبی مایل به صورتی» که امروز در جشنواره اجرا دارد، گفت و گو کرده است. این روزنامه هم به حاشیه های روز پرداخته.

روزنامه اعتماد با حسن معجونی به بهانه اجرای نمایش «خرس و خواستگاری» که در جشنواره حضور دارد، گفت و گو کرده است.

روزنامه رسالت نقدی بر نمایش «طرب نامه شهر خیال» به کارگردانی کیوان نخعی که در بخش به علاه فجر حضور دارد، منتشر کرده.

روزنامه روزان نیز گزارشی درباره حاشیه سازی های نمایش «روز عقیم» منتشر کرده است.

روزنامه ستاره صبح با فاروق حسن پور که نمایش «آیینه زندگی» را در بخش خیابانی فجر دارد، گفت و گویی انجام داده است.

روزنامه رویش ملت نیز در بخش هنری خود صحبت های معاون هنری را درباره آمادگی معاونت هنری برای حمایت از طرح «گذر هنر» منتشر کرده.

روزنامه فرهیختگان نیز به حاشیه های جشنواره پرداخته است.

روزنامه مردم سالاری با نسیم احمدپور کارگردان نمایش «هجوم به تفسیر» گفت و گویی داشته و او درباره شیوه های اجرایی کارش توضیح داده است.

موج‌سواری برحاشیه‌های جشنواره

روزنامه مستقل هم فضای روزانه خود را به حاشیه های جشنواره اختصاص داده.

روزنامه نوآوران گفت و گویی با مارال فرجاد بازیگر نمایش «شب دشنه های بلند» که در جشنواره فجر حضور دارد،‌داشته است.

روزنامه هفت صبح  با تیتر«جشنی برای سالن های خالی» ۶ نمایش «طرب نامه شهر خیال»، «کارخانگی»، «مفیستو»، «اعداد در بیابان»، «قندخون» و «کوکوی کبوتران حرم» را معرفی کرده است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 74964 ساعت خبر : 8:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=74964
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات