نقش آب بر تالاب پریشان

مردم کازرون با پیاده روی در حاشیه تالاب پریشان، نقش آب را بر تن خشکیده آن ترسیم کردند تا بگویند هنوز از احیای پریشان نا امید نیستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،به مناسبت روز جهانی تالاب ها، دوم فوریه مراسم پیاده روی صدها نفر از مردم کازرون و جوامع محلی اطراف تالاب پریشان در روز جمعه از روستای ایازآباد به سمت پاسگاه محیط بانی انجام شد.

بنرها و پارچه هایی در دست مردم همگی حاکی از اهمیت اکولوژیکی تالاب پریشان است که نوع نگاه مردم به تالاب پریشان که اینک  خشکیده است را نشان می دهد.

با حضور مردم در محوطه پاسگاه محیط بانی، علی اکبرکاظمینی مدیر عامل موسسه سیزده فروردین ضمن خوشامدگویی به مردم بیان کرد: به  مردم و دوستداران تالاب پریشان این نوید را می دهم که تا زمانی که این گودال در این مطقه وجود دارد و از رسوبات پر نشده تالاب پریشان از نظر اکولوژیکی زنده است و قطعا  با اولین بارش‌های خوب و با حجم بالای سیلاب ها، این حوضه آبدار می شود و حیات دوباره در آن روند چرخه هایش را آغاز می کند.

وی بیان کرد: ما امیدواریم که پریشان دوباره آبدار شود.

 همچنین ایزدی خواه رئیس دادگستری نورآبادی ممسنی و دادستان سابق کازرون نیز ضمن تشریح روند اخذ سند تالاب پریشان به عنوان اولین سند تالاب در ایران نیز بیان کرد که در دهه ۵۰ یکبار این تالاب خشک شد اما آب دوباره در آن جاری شده است بنا براین با بارش رحمت الهی شاهد جاری شدن پریشان خواهیم بود.

پایان پیام

کد خبر : 76196 ساعت خبر : 12:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=76196
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات