هم‌صدایی ٣١ استان برای سرود همزبانی ملت در دهه فجر

در آستانه دهه فجر سرود همدلی و همزبانی ملت ایران با هم‌صدایی ٣١ استان طنین‌انداز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صداوسیما، با فرا رسیدن دهه فجر امسال ۲۰ قومیت ایرانی از ۳۱ استان برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سازها و آوازشان را کوک می‌کنند تا آثاری با مضامینی همچون پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سرداران شهید، شخصیت‌های تاریخی، دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور سرنوشت ‌ساز ملت در عرصه‌های تاریخی، شور و نشاط جوانان و توفیقات جهانی فرزندان ایران را اجرا کنند.

علاوه بر این در قالب کلیپ و نماهنگ نیز آثاری متناسب با تقویم رسانه‌ای صداوسیما تدارک دیده شده است که در فاز نخست چهار کلاکت نماهنگ ویژه برای پخش در دهه فجر آماده شده است. شعر، موسیقی و خوانندگی این آثار در صداوسیمای مراکز آذربایجان غربی، خراسان شمالی، گیلان و همدان تولید شده است و نماهنگ‌ها که قالبی روایی دارند، به صورت متمرکز و در طبقه الف با کیفیت FULL HD تهیه شده‌اند.

همچنین برای نوروز ۹۷ مجموعه‌ای جدید از مراکز چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کرمان، خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و خراسان جنوبی در دست تولید هستند و با آغاز سال نو از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.

علاوه بر این، تولید آثار فاخر و ماندگار با همراهی چهره‌های ملی و اساتید طراز اول و تهیه محتوای درخور برای انعکاس در فضای مجازی مورد تاکید مورد تاکید قرار گرفت.

مدیریت هماهنگی موسیقی و سرود مراکز در معاونت امور استان‌ها، ضمن دعوت از هنرمندان مستعد و اساتید حوزه شعر و موسیقی محلی و سنتی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و میراث شنیداری ایران عزیز، بیش از ۵۰۰ اثر موسیقایی را در سال تهیه می‌کند و در اختیار برنامه‌سازان صدا و سیما قرار می‌دهد.

این آثار در ساختارهای متنوع، با گویش‌های مختلف اقوام ایرانی و پیرامون موضوعات رسانه‌ای تهیه می‌شود.

امسال ۱۲۱ قطعه از این تولیدات با موضوعاتی مطابق با راهبردهای محتوایی ابلاغ شده از سوی ستاد نکوداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 77441 ساعت خبر : 12:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77441
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات