سنسور ایرانی حساس به تعطیلات تقویم

تا قبل ازخوندن این‌خبر فکر می‌کردم این عادت منحصر به‌فرد منه که با رسیدن سال جدید تعطیلات تقویم رو چک کنم اما انگار این ژن ملی‌مونه.

پایگاه خبری گلونی؛ مهدیسا صفری‌خواه: سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، ساعت ۱۹: ۴۵: ۲۸ روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، مقارن با ۲ رجب ۱۴۳۹ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد. سال آینده، ۵۲ جمعه داره و ۲۵ روز هم تعطیل رسمی خواهیم داشت. ماه‌های فروردین، خرداد، آبان و شهریور دارای بیشترین روزهای تعطیل هستن اما در مقابل، ماه‌های مهر و دی به جز روزهای جمعه، تعطیلی دیگری ندارن.

ژن ملی پایش تعطیلات تقویم

تا قبل ازخوندن این‌خبر فکر می‌کردم این عادت منحصر به‌فرد منه که با رسیدن سال جدید تعطیلات تقویم رو چک کنم اما انگار این ژن ملی‌مونه.؛ حافظه تاریخی‌مون هم نشون می‌ده علاقه زیادی به تعطیلات داریم. شما به تاریخچه قلیون نگاه کنی می‌بینی اگر دستمون به تعطیلات هم نمی‌رسید آنتراکت وسط کار رو حتماً ایجاد می‌کردیم و ادای تعطیلی رو هم خیلی شیک و مجلسی درمی‌آوردیم.

تعطیلات تقویم از گذشته تا حال

تو دوران باستان هم تا دو دقیقه می‌اومدیم تحصیل کنیم یا جشن عشق بود یا جشن برداشت محصول یا همین عیدنوروز خودمون یا یه‌سری قانون جدید رو باید از روی کتیبه‌های درودیوار شهر حفظ می‌کردیم. این سال‌ها هم که به این تعطیلات باید تعطیلات ناشی از آلودگی هوا رو اضافه کرد یعنی اوضاع تو شهرهای بزرگ جوریه که بچه‌های مقاطع ابتدایی امسال خودشون رو گرم کردن فقط تا سال بعد آموزش واقعی رو داشته‌باشن.

و اما مسئولان

ظاهراً این تعطیلات به‌خاطر آلودگی هوا قرار نیس که باعث بشه مسئولان یه تصمیم جدی درباره ریزگردها بگیرن و شما دانشجوی عزیزی که روی این تعطیلات حساب کردی بهتره روی آپدیت سیستم تنفسی‌ت به «گَرد شُش» کار کنی. شما دوست عزیزی هم که دنبال وصل کردن تعطیلات وسط هفته به اول هفته بعد هستی هم ظاهراً تصمیمت رو گرفتی و چیزی قرار نیست تغییرش بده؛

روی صحبتم با شما مسئول محترم که شاید قراره تو این تعطیلات برف و بارون و گردوخاک و حوادث دیگه غافگیرت کنه؛ لطفاً برای خودت یه قائم‌مقام و جانشین انتخاب کن یا اینکه قول بده تو تعطیلات اگر کارمون بهت افتاد در دسترس باشی.

گوشی تلفن همراهت رو از دسترس خارج نکرده‌باشی. شما هم اون لبخند تابلوی گوشه لبت رو که با دیدن تعطیلات در تقویم نقش بسته جمع کن تا بیشتر ازاین تابلو نشی!

پایان پیام

کد خبر : 84198 ساعت خبر : 0:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84198
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات