برای مدیریت شهر خرم‌آباد حوصله داشته باشید

کاش برای مدیریت شهرمان حوصله داشته باشیم. بودجه هم باشد اما حوصله نباشد به درد نمی‌خورد.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: گاهی انتظار از مسئولین شهری، انتظار بزرگی نیست. یعنی مثلا انتظار ندارم که بتوانند دست‌فروش‌ها را از اطراف قلعه فلک‌الافلاک جمع کنند چون آنها پی روزی می‌گردند و باید از این بازار درآمد داشته باشند و به هر قیمت دوباره به آنجا برمی‌گردند.

این کارها حوصله می‌خواهد که انگار حوصله نیست

یا مثلا انتظار ندارم که بتوانند همه درودیوار شهر را رنگ کنند و گل‌کاری کنند اما گاهی کارهای کوچکی می‌توان کرد که نه خرج دارد نه زحمت، فقط حوصله می‌خواهد.

مثلا بسیاری از مسافران خرم‌آباد به ما گفتند این پارچه‌ها که نوشته‌اند به طرف خیابان مطهری یعنی چه؟ پارچه‌ها باید محل آثار را نشان بدهند نه خیابان‌ها را.

یا مثلا مدیریت چند متر غرفه و بازار در پای قلعه کار سختی است که در آنجا صنایع‌دستی زنجان، اصفهان و… نفروشند؟ مگر آنجا چند غرفه هست؟ مگر قبلش از فروشندگان تعهد نمی‌گیرند؟ مگر با آنها طی نمی‌شود که باید صنایع‌دستی لرستان فروخته بشود؟ این کارها حوصله می‌خواهد که انگار حوصله نیست.

منکر خدمات نیستم

من منکر خدمات شهرداری خرم‌آباد نیستم و می‌دانم با کمترین بودجه دارند کارهای خوبی انجام می‌دهند اما وقتی مسافر نوروزی به ما می‌گوید بروید فلان بنر را ببینید و ما می‌رویم می‌بینیم که عجیب‌ترین آدرس را به سمت پارکینگ روی بنر نوشته‌‌اند غصه می‌خوریم که چرا حوصله و مدیریت و نظارت بر یک بنر نیست؟

این که دیگر بحث بودجه نیست که بگوییم بودجه نبود. یک بنر است که می‌شد تبدیل به سه بنر بشود تا در سه مرحله مسافران را به سمت پارکینگ هدایت می‌کرد اما چون حوصله نیست یک بنر زده‌‌اند و خطوطی کج‌وکوله را روی آن کشیده‌اند و رفته‌اند.

منظور این نوشته این است که مسافران باید باید بعد از پل گپ به سمت راست بروند و بعد  زیرگذر  پل گپ به سمت پارکینگ فصلی بروند. کاری که می‌شد با سه بنر انجام داد.

کاش برای مدیریت شهرمان حوصله داشته باشیم. بودجه هم باشد اما حوصله نباشد به درد نمی‌خورد.

پایان پیام

کد خبر : 87665 ساعت خبر : 9:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87665
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات