جامعه‌ مدنی عضو جایی نیست

جامعه‌ مدنی یک جریان آزاد اجتماعی بوده و فراتر از هر سازمان مردم‌نهاد، سازمان دولتی و سازمان خصوصی است؛

پایگاه خبری گلونی، احسان میرزائی: سازمان‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها، انجمن‌های علمی‌ و… با توجه به اهداف و رسالتی که دارند ممکن است برای اعضای خود کارت عضویت صادر کنند.

یک کارت عضویت درون سازمانی که طبق اساس‌نامه و مجوز تاسیس صرفا به اعضایی تعلق می‌گیرد که در محدوده‌ی حوزه‌ی فعالیت (محله، منطقه، روستا، شهر، استان و ملی) آن سمن، خیریه یا انجمن به طور مستقیم کار داوطلبانه یا همکاری می‌کنند.

در این کارت اسم آن سمن یا انجمن به همراه نام فرد به عنوان عضو قید شده و هیچ ارزش دیگری ندارد.

هیچ یک از سازمان‌های مردم نهاد، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی حق و صلاحیت دریافت پول و  اطلاعات خصوصی افراد برای صدور کارت، آن هم به اسم «فعال محیط‌زیست» یا «کنشگر محیط‌زیست» یا «حامی حیوانات» را ندارد. (صرفا می‌توانند یک کارت شناسایی درون سازمانی، طبق قواعد و عنوانی محدود برای اعضای خود صادر کنن)

هیچ‌ فرد یا گروهی حق استفاده و مصادره به مطلوب عناوینی که در جامعه مدنی مطرح است را ندارد. (کنشگر، فعال یا حامی حیوانات و محیط زیست)

جامعه‌ مدنی

جامعه‌ مدنی یک جریان آزاد اجتماعی بوده و فراتر از هر سازمان مردم‌نهاد، سازمان دولتی و سازمان خصوصی است؛

جامعه‌ مدنی ایده‌آل تحت‌ امر، رهبری، هدایت، کنترل و مدیریت هیچ‌کس و هیچ‌گروهی نیست و هرگز نباید فکر کنیم که جامعه‌ مدنی عضو جایی است!

اما سازمان‌های مردم نهاد همگی زیر‌ پرچم جامعه‌ مدنی هستند و اگر جامعه‌ مدنی نباشد سمن‌ها به آن معنای حقیقی نخواهند بود.

اخلاق، رفتار، مرام، گفتار، تفکر و عقاید یک کنش‌گر یا فعال مدنی بهترین معرف او است و نیازی به کارت شناسایی ندارد، چراکه هیچ سازمانی شایستگی، صلاحیت و حق صدور چنین کارتی را ندارد!!!

شوربختانه و خوش‌بختانه در ایران تنها یک گروه است که پا را از گلیم خود درازتر کرده و به خود جرأت داده‌ که جامعه‌ی مدنی را به عضویت گروه حقیر خود درآورد!

امید است دوست‌داران نوپای عرصه‌ی محیط‌زیست و حیوانات فریب تبلیغات و ستاره‌های اعطایی این گروه را نخورند و بدانند که برای فعالیت داوطلبانه مدنی هیچ کارتی صادر نمی‌شود و نباید پول خود را برای صدور کارتی که هیچ ارزشی ندارد بدهند.

همینطور امیدوارم هم‌وندان گرامی در عرصه‌ی کنش‌گری محیط‌زیست آن‌طور که صلاح می‌دانند با این گروه یا تبلیغات آن‌ها برخورد کنند.

البته این مطالبه را به گوش دستگاه‌های مربوطه که مجوز تاسیس می‌دهند خواهیم رساند تا پیگیری کنند.

پایان پیام

کد خبر : 98953 ساعت خبر : 2:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98953
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات