تصور کنید یک روزی خودروسازان ایرانی مثل ایران خودرو و سایپا بخواهند فراخوان خودروهای معیوب بدهند.
پایگاه خبری گلونی، راضیه حسینی: شرکت خودروسازی BMW به علت نقص فنی در سیستم خنک کننده، حدود یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خودروی ساخت این شرکت در سراسر جهان را فراخواند.
حالا تصور کنید یک روزی ایران خودرو و سایپا بخواهند چنین کاری کنند.
خیابانها خلوت میشود و فقط صدای چند تا موتورسیکلت که بین ماشینهای خارجی دارند ویراژ میدهند میآید.
از آنطرف در دو شرکت بزرگ خودروسازی چه خبر است؟
ماشینها دارند از سر و کول شرکتها بالا میروند. سایپا میگوید لطفا هجوم نیاورید. ایران خودرو میگوید: دوستان حمله نکنید.
مردم در صف خودروسازان
مردم هر کدام با یک لیست بلند بالا از عیب و ایراد ماشینشان توی صف ایستادهاند.
شرکتها میبینند عوض تعمیر اگر ماشین نو بدهند به صرفهتر است.
پس نتیجه میگیرند از این تصور بیرون بیایند و هرگز چنین ریسکی نکنند، چون حیاتشان به خطر میافتد، اصلا چه لزومی به این کار است وقتی هر جور بسازند، با هر عیب و ایرادی مردم میخرند.
تازه حاضرند بیش از یک سال هم نوبت بمانند تا پراید، پژو و…. را بخرند.
رقابت خودروسازان ایرانی و خارجی
بی ام و باید با بنز، فولکس و آئودی رقابت کند. اینجا ایران خودرو و سایپا سر کم کردن آپشن و در آوردن مدلهای عجیب و غریب از ماشینهای تاریخ مصرف گذشته رقابت میکنند.
خود شرکت کیا، پراید را با شکل اولیه از یاد برده ولی ما کماکان تولیدش میکنیم.
کشوری که هنوز نیسان آبی که قدمتش را نمیدانم به چند سال پیش میرسد، سالار جادههایش باشد فراخوان دادن شرکتهای خودروسازی سوسول بازی به حساب میآید.
وقتی رقابتی بین خودروسازها نباشد، پیشرفتی هم به وجود نمیآید.
پایان پیام