شهرداری خرم آباد دست از شوخی بردارد

شهرداری خرم آباد دست از شوخی بردارد

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: هنوز چند روزی از گزارش شهرداری خرم‌آباد در مورد عملیات اصلاحی آبرو‌ها و جدول‌های قدیمی و همچنین ساخت کانال‌های تازه برای هدایت آب‌های روسطحی مثل باران نگذشته است که تیتر رسانه‌ها دریاچه شدن خرم‌آباد شده است.

در این گزارش اظهار امیدواری شد که این اقدامات عمرانی، بتواند از حوادثی مانند آبگرفتگی‌های گسترده سال گذشته و اتفاق ناگوار دو سال قبل جلوگیری کند.

اما پس از بارش‌های امروز و امشب، وضعیت خیابان‌های خرم‌آباد از همیشه وخیم‌تر بود.

اگرچه باران امروز بسیار شدید بود ولی این حجم از آبگرفتی در خیابان‌های شهر کم‌سابقه بود.

در این میان سوالی پیش می‌آید که پاسخ آن را باید شهرداری خرم‌آباد بدهد.

واقعا این مسئولان محترم فکر می‌کنند با چند تا سوراخ در بلوارها و ساختن چند کانال نیم متری در برخی خیابان‌های شهر، می‌توانند از اینگونه آبگرفتگی‌ها جلوگیری کنند؟

آیا در این سازمان عریض و طویل کسی پیدا نمی‌شود که به مدیران شهرداری این نکته را بفهماند که چنین اقدامات خرد و پیش پا افتاده‌ای در مقابل حجم روان‌آبی که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی شهر و عارضه‌های آن و جایگیری‌اش میان کوه‌های سربه‌فلک کشیده به سمت مرکز شهر سرازیر می‌شود، بچه‌گانه و بیشتر شبیه شوخی است؟

اینگونه اقدامات فقط برای رفع تکلیف و پر کردن جدول‌‌های اداری کارایی دارد و روی زمین هیچ سودی برای شهر ندارد.

شهرداری خرم آباد دست از شوخی بردارد

بارها بیان شده است و در گلونی هم بسیار زیاد به ام پرداخته شده است که این شهر در گذشته مسیل‌ها و آبراه‌های زیادی داشته است که با شهرسازی ناهمگون و گسترش شهر همگی از بین رفته‌اند.

ضربه نهایی را هم طرح سامان‌دهی گلال (رودخانه خرم‌آباد) وارد آورد که با بتن کردن مسیر رودخانه خود دلیلی برای شدت یافتن سیلاب در شهر شد.

شهرداری خرم‌آباد اگر تاکنون در خواب غفلت بود و با هزینه‌های بی‌فایده سعی در مهار سیلاب‌ها داشت.

امیدواریم حالا که آب تا زانوی شهروندان بالا آمده است هوشیار شده باشد و با استفاده از کارشناسان و دلسوزان واقعی و نه کسانی که فقط به سررسیدهای خود نگاه می‌کنند تا روزهای ماه بگذرد و موعد دریافت حقوقشان برسد، راهی برای برون‌رفت از این مشکل همیشگی بگیرند.

خرم‌آباد کار جهادی می‌خواهد، البته نه جهادی که فقط در حد فیگور گرفتن جلوی لنز دوربین‌ها و صفحه‌های مجازی اینستاگرام باشد.

پایان پیام

کد خبر : 104577 ساعت خبر : 11:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104577
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات