در روزگاری که دولت مدام میگوید ما نمیتوانیم مردم را مجبور به فلان کار کنیم، ناگهان استفاده از کارت سوخت الزامی شد. الزامی که پر است از ابهام و سوال.
پایگاه خبری گلونی؛ محسن فراهانی: محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از اتصال کارت سوخت به کارتهای بانکی خبر داد و گفت: ۱۰ میلیون خودرو در کشور کارت سوخت ندارند که باید ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه برای آن میشد، درحالیکه با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیکی و با هماهنگی بین دستگاهی و طرح اتصال به کارت بانکی این میزان صرفهجویی خواهد شد.
کارت سوخت میشود چیزهای دیگر نه؟
در روزگاری که دولت مدام میگوید ما نمیتوانیم مردم را مجبور به فلان کار کنیم، ناگهان استفاده از کارت سوخت الزامی شد.
شب خوابیدیم و صبح بیدار شدیم دیدیم چند روز مهلت دادند تا برای ثبتنام اقدام کنیم.
این وسط کارت سوخت خودروی خیلیها دست صاحب قبلیاش جا مانده است.
حالا یا باید دربهدر به دنبال مالک قبلی باشند یا برای المثتا ثبتنام کنند.
اگر من کارت سوخت المثنا بگیرم، کارت سوخت قبلی که دست مالک قبلی است چه میشود؟
آیا باطل میشود؟ یا از آن هم میشود استفاده کرد؟
خودمانیم دیگر ما ایرانیها متخصص استفاده از باگها و درزهای قانون هستیم.
از قدیم که در فلزی نوشابه را صاف میکردیم و به جای سکه در تلفن همگانی استفاده میکردیم معلوم بود.
ابهامات کارت بانکی
اما اجازه بدهید به چند ابهام و سوال دیگر بپردازیم:
اگر کارتسوخت را به کارت بانکی متصل کنیم بعد از فروش خودرو تکلیف کارتسوخت مالک جدید چه میشود؟
اگر رمز کارت بانکی را سه بار اشتباه بزنیم و کارت غیرفعال شود و به تعطیلات هم بخوریم چه میشود؟
اگر تاریخ انقضای کارت به پایان برسد و بانک کارت را تعویض کند چه میشود؟
اگر به دلیل یک شکایت ساده دستگاه قضا حساب بانکی شخص را مسدود کند تکلیف کارت سوختش چه میشود؟
اینها تازه بخشی از سوالات و ابهامات موجود در بین مردم بود.
اگر واقعاْ دولت الکترونیک در این زمان کوتاه به تمام این ابهامات فکر کرده باشد واقعاْ بینظیر است.
پس میتوان نتیجه گرفت که دولت در دیگر موارد هم میتواند مردم را مجبور به فلان کار بکند.
پایان پیام