مسئولان شهرداری مرزهای استدلال را جابه‌جا می‌کنند

برخی از مسئولان شهرداری گاهی اوقات حرف‌هایی می‌زنند و مصاحبه‌هایی می‌کنند که مرزهای استدلال کیلومترها جابه‌جا می‌شود. کیلومترها آن‌طرف‌تر از منطق.

پایگاه خبری گلونی؛ محسن فراهانی: مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهرداری تهران گفت: قرار نیست در خیابان‌ها برای خودروها فرش قرمز پهن کنیم؛ چرا که شهر برای همه شهروندان ازجمله اقشار ضعیف و کم‌توان است.

نظر مسئولان شهرداری

علی پیرحسین‌لو درباره علت بازگشایی دسترسی عابر پیاده به چهارراه ولیعصر گفت:

اولین قدم برای حل مساله، فهم درست صورت مساله است.

موضوع چهارراه ولیعصر، یکی از آشکارترین نقاط اختلاف دو طرز نگاه به اداره شهر است.

نگاه خودرومحور و نگاه انسان‌محور.

واقعیت این است که زیرگذر این چهارراه بر مبنای یک نگاه مطلقا خودرومحور طراحی شده.

به علاوه، نیازهای چند قشر مهم جامعه در آن نادیده گرفته شده است.

وی افزود: پنج سال از مسدود شدن چهارراه ولیعصر برای پیاده‌ها می‌گذرد.

پنج سال، برای اینکه رفتار شهروندان با شرایط جدید منطبق شود، زمان کمی نیست.

آیا وقت آن نرسیده که از خود بپرسیم چرا هنوز بسیاری از مردم از روی نرده‌ها می‌پرند؟

یا با زحمت زیاد سعی می‌کنند که از لای نرده‌ها عبور کنند و به خیابان برسند؟

چند وقت قبل، خود من فقط یک ساعت در یک ضلع چهارراه ایستادم و شمردم.

نزدیک به صد نفر فقط جلوی چشم من از رو یا بین نرده‌ها رد شدند.

مردم دیگر به چه زبانی باید به مدیران شهر بگویند که تصمیم آنها غلط و بی‌نتیجه بوده و فقط باعث رنج و خطر بیشتر شده است؟

اما حرف ما به مسئولان شهرداری

این موضوع که چهاراه ولیعصر باید برای عابرین پیاده باز شود، قبول.

ما هیچ نظری در این زمینه نداریم. ما خودمان هم گیج می‌شویم وقتی می‌رویم در آن زیرگذر.

اما یک کف دست انصاف هم بد نیست آقای مشاور.

اینکه طرح چهارراه ولیعصر را مدیریت پیشین بنا کرد و شما باید با آن مخالف باشید را درک می‌کنیم.

مثل کیوسک‌های اجاره دوچرخه که الآن با شیشه‌های شکسته در حال خاک خوردن است.

این‌ها را ما می‌پذیریم. بالاخره شما اهل سیاست هستید و هرچیزی را با چشم سیاسی نگاه می‌کنید.

اما شما را به خدا حداقل یک استدلال قوی‌تر و منطقی‌تر بیاورید.

واقعاً شما برای فهمیدن بد بودن سیستم کنونی چهاراه ولیعصر رفتید یک ساعت مردم را شمردید؟

چون در یک ساعت صد نفر از روی نرده‌ها پریدند یعنی آن طرح بد بوده است؟

ببخشید اما ده‌ها سال است که عبور از چراغ قرمز ممنوع است و خیلی‌ها توجه نمی‌کنند.

آیا باید گفت چراغ قرمز غلط است؟ چون مردم آن را نپذیرفتند.

بستن کمربند ایمنی الزامی است و نبستنش جریمه دارد.

من خودم در یک ساعت دیدم صد و یک نفر نبسته بودند.

پس طرح کمربند ایمنی مزخرف است. چون مردم قبولش نمی‌کنند.

استفاده از زنجیرچرخ الزامی است و مستقیم با جان خود فرد و دیگران مرتبط است.

اما باز خیلی‌ها را می‌بینیم که از این سمت به آن سمت لیز می‌خورند ولی نمی‌بندند.

پس جمع کنیم بساط زنجیرچرخ را. چون نمی‌توان مردم را مجبور کرد.

از این مثال‌ها تا دل‌تان بخواهد می‌شود ذکر کرد. تا فردا هم بگوییم تمام نمی‌شود.

اما یک نکته دیگر:

فرمودید ما طرفدار سیاست انسان‌محور هستیم ولی چهارراه ولیعصر زاده‌ی سیاست خودرو‌محور است.

جسارتاً شما که رفتید سر چهارراه و آدم‌ها را شمردید به درون خودروها نگاه نکردید؟

خودروها توسط چه چیزی هدایت می‎شدند؟ آن‌ها انسان نبودند؟

اورژانسی که مجبور است ده‌ها دقیقه پشت چراغ چهارراه ولیعصر بماند، برای نجات جان یک انسان نیست؟

خودروهای آتش‌نشانی چه‌طور؟ برای انسان کار نمی‌کنند مسئولان شهرداری؟

اگر شما طرفدار سیاست انسان‌محور هستید لطفاً طرح کیوسک‌های دوچرخه را مجدداً راه‌اندازی کنید.

راستی برای خاک خوردن آن چه استدلالی دارید؟

سر کدام چهارراه رفتید؟ چند نفر را شمردید؟

بگذریم آقای مشاور. ما قبول داریم که مسئولان شهرداری باید با طرح‌های مدیریت پیشین مخالفت کنند.

ولی شما را به خدا استدلال‌های قوی‌تری بیاورید.

پایان پیام

کد خبر : 107229 ساعت خبر : 1:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107229
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات