آزادراه خرم آباد به پل زال گرانترین آزادراه خاورمیانه برای لرستان و مردمش گران تمام شد. برای اطلاع از جزئیات این خبر کافی است مطلب زیر را مطالعه کنید.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، آزادراه خرم آباد پل زال که از آن به عنوان گرانترین آزادراه ایران و پرهزینهترین آزادراه خاورمیانه یاد میشود از میان جنگلهای بلوط میگذرد.
آزادراه خرم آباد به پل زال
از میان منطقهای که حوضه آبریز رودخانه کشکان و سیمره است.
جایی که روانآبهایش به رودخانه کشکان میریخت و باعث ایجاد کرخه در لرستان میشد حالا آزادهراهی در میان خود میبیند.
این آزادراه هر سال در فصل بارندگی تخریب میشود دیوارهای آن فرو میریزد و بسته میشود.
آزادراهی که با آن همه هزینه ایجاد شد و آن همه جنگل بلوط را از بین برد حالا محلی امن برای تردد مردم ایران نیست و هر بار که بارندگی سیل آسا در منطقه رخ میدهد ما شاهد از بین رفتن جاده و تلفات مالی برای مردم هستیم.
مرکز و جنوب لرستان یکی از پر بارشترین نقاط ایران است.
اینجا حوضه آبخیز کارون و دز است و کرخه در آنجا شکل میگیرد و بارانهایی دارد به شدت سیلآسا.
روانآبهایی در آنها در آنجا جاری میشود که اگر راه به سوی رودخانهها پیدا نکنند هر چه بر سر راهشان باشد خراب میکنند.
آزادراه خرم آباد پل زال در تمام فصل پاییز زمستان و بهار دچار سیلاب میشود و بخشهای بزرگی از آن از بین میرود و با هزینههای هنگفت دوباره بازسازی میشود.
این سرنوشت تلخ این آزادراه است.
آزادراهی که مهندسان نتوانستند لااقل آن را طوری بسازند و طراحی کنند که دچار این خرابیهای پیدرپی در فصل پر باران نشود.
آزادراهی که به قیمت بیکار شدن مردم و جوانان پلدختر و از بین رفتن صدها هکتار جنگل بلوط شد.
آزدهراه خرمآباد تا ابد تهدیدی برای حیات وحش و کارون و کرخه و دز است و هر بار با بارندگی ویران خواهد شد.
این آزادهراه را محمود احمدینژاد با تبلیغات بسیار افتتاح کرد و حالا جزو میراثی است که از او باقی مانده است.
پایان پیام