دوازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران با رقصها و آش رشتهها در حال برگزاری است
پایگاه خبری گلونی؛ محسن فراهانی: دوازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران با حضور ۱۲ کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، مالزی، آلمان، سنگاپور، تایلند، اندونزی، هند، کامبوج، افغانستان و پاکستان در روز ۲۳ بهمن افتتاح شد و تا روز ۲۶ بهمن در محل نمایشگاه دائمی تهران ادامه خواهد داشت و از ساعت ۹ الی ۱۷ در قالب ۶۶۰ شرکت گردشگری ایرانی و خارجی پذیرای بازدیدکنندگان است.
دوازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران
امروز ما به این نمایشگاه سری زدیم و با حال و هوای آن بیشتر آشنا شدیم.
نمایشگاه امسال مثل نمایشگاههای سالهای پیش بود.
به جرات میتوان گفت هیچ نکتهی مثبتی که بر دانش مخاطب اضافه کند در نمایشگاه امسال هم به چشم نمیخورد.
باز هم نمایشگاه در اختیار گروههای رقص و غرفههای آش رشته و کباب محلی بود.
ما نمیگوییم این چیزها بد است. خیلی هم خوب است ولی نباید کل فضای نمایشگاه در اختیار این قسمتها باشد.
الان دوازده دوره نمایشگاه گردشگری برگزار شده است و هرسال رقص بوده و آش رشته و کباب محلی. نتیجه چه شده است؟
نتیجه جز برشکستگی صنعت گردشگری کشورمان بوده است؟
این رقصها و آش رشتهها چه چیزی به گردشگری ما اضافه کرده است؟
این نمایشگاهها دو نوع مخاطب دارند. مخاطب عام و خاص. خب مخاطب خاص که خیلی نیازی به برگزاری نمایشگاه ندارد.
خودش حرفهای این کار است و جیک و پوک گردشگری کشور را میداند. مخاطب عام هم که میآید و همان چهارتا غرفهی ابتدایی اسیر رقصها و آشها میشود و چندتا عکس سلفی و فیلم میگیرد و میرود.
نتیجه این میشود که گردشگری کشور ما بعد از برگزاری ۱۲ دوره نمایشگاه تخصصی همچنان اندرخم یک کوچه است.
ما در سال ۲۰۱۹ در جذب گردشگر خارجی که هیچ در جذب گردشگر داخلی هم عاجزیم. چرا؟
چون هربار نمایشگاه گردشگری برگزار میشود ما جز رقص و آش چیزی به مخاطب عرضه نمیکنیم.
مخاطب هم که حسابی سیر میشود و دیگر نیازی نمیبیند به روستاهای دورافتاده کشور سفر کند. چون هرساله بهترین گروه رقص و بهترین لباسها و غذاها را در همین تهران میبیند.
پایان پیام