برخی از بزرگترین هنرمندان موسیقی لری هم به تکرار افتاده‌اند؛ کنسرت‌های تکراری فروش نمی‌کند

برخی از بزرگترین هنرمندان موسیقی لری هم به تکرار افتاده‌اند؛ کنسرت‌های تکراری فروش نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری گلونی استقبال نکردن علاقه‌مندان موسیقی از «برخی» کنسرت‌های موسیقی لری دلایل زیادی دارد. دلایلی که اگر به آنها پرداخته نشود رکود به وجود آمده را بیشتر می کند و راهی برای بیرون آمدن از آن نخواهیم داشت.

این دلایل هم مربوط به هنرمندان و فعالان این نوع موسیقی است و هم به دستگاه‌های مدیریتی موسیقی ارتباط دارد و همچنین به مخاطبان موسیقی یعنی مردم.

هم مدیریت سهل‌انگار در عرصه موسیقی که راه را برای عرضه بدترین موسیقی‌ به بازار، آن هم در تیراژ بالا، باز کرده است و مردمی که به جای حمایت از هنرمندان واقعی، مخاطب کسانی می‌شوند که به ضرب پول و تبلیغ، سطح سلیقه‌ها را پایین آورده‌اند، در این وضعیت شریک هستند.

اما همه اینها نباید یک واقعیت دیگر را پنهان کند. سال‌هاست که هنرمندان موسیقی لری به تکرار افتاده‌اند.

کنسرت‌ها همگی تنظیم‌ها و اجراهای جدیدی از ترانه‌ها و آهنگ‌های قدیمی است.

تولید موسیقی تازه و ساخت آهنگ‌های جدید به‌شدت پایین آمده است.

اگر هم تولیدی صورت می‌گیرد کمتر رنگ و بوی موسیقی اصیل لری را دارد و بیشتر به دنبال جلب مخاطبی است که اکنون بیشتر با موسیقی پاپ ارتباط برقرار می‌کند.

برخی از بزرگترین هنرمندان موسیقی لری هم به تکرار افتاده‌اند

به یاد داریم سال‌های دهه شصت و هفتاد و حتی اوایل هشتاد که استریوهای موسیقی پر بود از کاست‌های خوانندگان و نوازندگان موسیقی لری.

به‌طور مداوم آلبوم‌های جدید به بازار می‌آمد و هنرمندان با شدت بیشتری تلاش داشتند که کیفیت موسیقی خود را بالا ببرند که از این بازار بزرگ عقب نمانند.

اما حالا برخی از بزرگترین هنرمندان موسیقی لری هم به تکرار افتاده‌اند.

به‌طوری که حالا مخاطبان پس از چند سال گوش کردن به آهنگ‌ها، دیگر میل رفتن به کنسرت‌ها و شنیدن همان آهنگ‌ها را ندارند.

شاید دلیل این کم‌کاری، همین کنسرت‌های پیاپی در چند سال اخیر باشد که از نظر مالی هنرمندان را به سطح خوبی رسانده است و به همین خاطر تلاش کمتری می‌کنند تا آثار جدیدی خلق کنند.

اما در گذشته که کنسرتی به وسعت و تعداد اکنون وجود نداشت، هنرمند موسیقی لری فقط با فروش کاست و سی‌دی آلبوم خود درآمد کسب می‌کرد که لازمه این درآمد، تولید مداوم موسیقی بود.

هنرمند به تولید هنرش زنده می‌ماند.

مخاطب حرفه‌ای موسیقی لری اگر هزاربار برخی آهنگ‌ها را شنیده باشد ولی باز هم مایل است برای شنیدن دوباره بلیت بخرد و به کنسرت برود و همان آهنگ را بشنود.

ولی مخاطب غیرحرفه‌ای و تفریحی نیازش فقط با شنیدن آهنگ‌های جدید برآورده می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 116165 ساعت خبر : 1:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=116165
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات