ویروسی در تبلیغات گردشگری ایران به نام ویروس اینجا سوئیس است

به گزارش پایگاه خبری گلونی ویروسی در تبلیغات گردشگری ایران وجود دارد که همه تورهای گردشگری و حتی سایت‌های معتبر هم به آن مبتلا شده‌اند.

این ویروس مرضی را به وجود آورده به نام «چرا سوئیس؟»

مگر ایران خودمان و اسامی خودمان چه عیبی دارند؟

هر تبلیغی را می‌بینیم این جمله اولش آمده است و بعد از آن شما را به سایت گردشگری مورد نظر فرا می‌خوانند.

انگار برای همه مکان‌های گردشگری هم کاربرد دارد. از ییلاقات و ارتفاعات ماسال تا جلگه‌های پست خوزستان.

این مرض مقایسه کردن با سوئیس نشان می‌دهد هنوز در جذب توریست اعتماد به نفس لازم را به‌دست نیاورده‌ایم.

وگرنه چه دلیلی دارد برای معرفی مقاصد گردشگری خود که هرکدام ویژگی‌های خود را دارا هستند، دست به دامان مناظر طبیعی سوئیس شویم.

عکس این یادداشت از ارتفاعات فریدونشهر است. بام ایران

این شیوه تبلیغ در ابتدا توسط کاربران معمولی فضای مجازی استفاده می‌شد و می‌شد آن را به حساب ناآگاهی یا ذوق‌زدگی گذاشت. ولی اکنون سایت‌عای پربازدید و‌معتبر هم در تبلیغاتشان از آن استفاده می‌کنند.

آیا در دیگر نقاط جهان که در این چند دهه در جذب گردشگر موفق بوده‌اند هم این شیوه تبلیغات مرسوم است؟

ویروسی در تبلیغات گردشگری ایران

بدون شک خیر. گردشگر داخلی و خارجی به‌دنبال تنوع است.

قرار نیست هرجایی که درخت داشت و سبزه‌ای در ان روییده بود را با سوئیس مقایسه کرد.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران باید مطابق با واقعیت باشد.

به‌ویژه برای گردشگران خارجی که به دنبال طبیعت متفاوت از کشور خود هستند و برای دیدن فضای جدیدی به گردشگری می‌رود.

چه دلیلی دارد یک اروپایی برای دیدن جایی مثل سوئیس به ایران بیاید. اصل آن بغل گوشش است و زحمت این همه راه را هم به جان نمی‌خرد.

تبلیغات در روزگار ما حرف اول را می‌زند. حتی برای جایی مثل یک شنزار اگر درست تبلیغ شود و روی ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن تاکید شود، می‌تواند تبدیل به یک سایت گردشگری پربازدید شود.

می‌گویند برای زمین‌زدن چیزی، از آن بد دفاع کن. دقیقا این کاری است که تورهای گردشگری ایران مشغول به آن هستند.

پایان پیام

کد خبر : 117930 ساعت خبر : 1:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=117930
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات