پیامکی که برای مردم فایده ندارد را ارسال نکنید؛ شما را به جان عزیزان‌تان قسم

پیامکی که برای مردم فایده ندارد را ارسال نکنید

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: چه بخواهیم و چه نه در دنیایی زندگی می‌کنیم که صفحه گوشی همراه‌مان را بیشتر از روی ماه آدم‌های اطراف‌مان می‌بینیم.

و در این میان باز هم چه بخواهیم و چه نه، درگیر مهمانان ناخوانده‌ای هستیم که همین‌طور سرشان را پایین می‌اندازند و به گوشی ما هجوم می‌آورند؛ پیامک‌های تبلیغاتی را می‌گویم.

مهمانان سمجی که هر چه غیرفعال‌شان می‌کنیم و از در بیرون می‌اندازیم‌شان به شکلی دیگر از پنجره وارد می‌شوند.

واقعیت این است که ما ناچاریم که حضور پیامک‌‌ها را بپذیریم، اما ارسال پیامک آن هم از نوع تبلیغاتی نیز آدابی دارد که اگر رعایت شود قطعاً حضور اجباری این مزاحم‌ها را راحت‌تر می‌توان تحمل کرد.

پیامکی که برای مردم فایده ندارد

پیامکی که برای مردم فایده ندارد
پیامکی که برای مردم فایده ندارد

باور بفرمایید که اگر مجبور به نوشتن متن درباره این پیامک و امثال این‌ها نبودم پاکش می‌کردم و خلاص.

اما چه کنم که گیوتین دبیر تحریریه از راه دور گردنم را نشانه گرفته بود!

پیامکی که نصف بیشترش را اسم سازمان پیام دهنده اشغال کرده است و نصف دیگرش هیچ خبر مهمی را نمی‌رساند.

ارسال کنندگان این پیامک لابد انتظار دارند که بعد از دیدن آن پیامک گیرنده با شوق منتظر خبر بماند و سر از پا نشناخته پیگیر خبر خوبی باشد که اصلاً معلوم نیست کی قرار است به او برسد؛ آن هم از سمت سازمانی که هر چه فکر می‌کنم یادم نمی‌آید آخرین خبر خوبی که اعلام کرده است کی بوده و چه بوده.

سوال اینجاست که چگونه ارزش‌های مخاطبان را باید شناسایی کرد؟

این سوال جواب مشخص و واحدی ندارد. مخاطبان در زمان‌های مختلف ارزش‌هایشان نیز متفاوت است.

آنها که از سخنرانی و اصول اولیه آن چیزی می‌دانند می‌گویند که اگر سخنران نتواند در ۱۰ دقیقه اول سخنرانی با مخاطب خود ارتباط چشمی برقرار کند، سخنرانی‌اش با شکست مواجه خواهد شد و باعث ایجاد خستگی در مخاطبان خواهد شد.

این قانون در اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی و خبری نیز وجود دارد.

متن پیامک شما در نوتیفیکیشن موبایل مخاطب نمایش داده می‌شود و در اصل احتمال دیده شدن پیام را بسیار بالا می‌برد.

بنابراین جذابیت متن پیامک از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است.

اگر متن پیامک شما برای مخاطب فایده‌ای نداشته باشد، نه تنها او توجهی نمی‌کند بلکه نسبت به بقیه پیامک‌های مشابه نیز گارد می گیرد!

به عبارت دیگر از اعتبار و اهمیت خبرهای سازمان یا فروشگاه ارسال کننده آن کاسته می‌شود.

لطفا قبل از ارسال پیامک خود چه خبری و چه تبلیغاتی، خودتان را جای مخاطب بگذارید و بررسی کنید که آیا اگر شما جای او بودید این پیامک برای شما سودی داشت؟ به آن توجه می‌کردید؟

آیا نسبت به دریافت این پیامک حس خوبی دارید؟

پایان پیام

کد خبر : 138256 ساعت خبر : 1:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=138256
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات