معصومه ابتکار وارد لرستان شد؛ گردهمایی آموزشی تشکل‌های مردم‌نهاد زنان و خانواده

معصومه ابتکار وارد لرستان شد؛ گردهمایی آموزشی تشکل‌های مردم‌نهاد زنان و خانواده غرب کشور در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی او برای افتتاح نشست تخصصی آموزشی توان‌افزایی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده‌های منطقه غرب کشور در خرم‌آباد حضور یافته است.

معصومه ابتکار وارد لرستان شد

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان از برگزاری ششمین دوره کارگاه‌های تخصصی_آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده غرب کشور در خرم‌آباد خبر داد.

ناهید پرویزپور گفت: این دوره آموزشی با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار و با حضور دکتر معصومه ابتکار افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره یادشده از ۹ آبان لغایت ۱۲ آبان برگزار می شود و اداره کل امور بانوان استانداری مجری آن است، افزود: هدف از برگزاری این دوره توان‌افزایی، تعامل و ایجاد ارتباط بیشتر بین بدنه دولت و مردم توسط سمن‌ها است.

 پرویزی اضافه کرد: این دوره با تشکیل ۶ کارگاه و با حضور ۲۳۰ تشکل‌های مردم‌نهاد از استان‌های همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان برگزار می‌شود و امید است بتوان سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده را بیش از گذشته توانمند کرد.

معصومه ابتکار فرزند تقی ابتکار در سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد. معصومه ابتکار به همراه والدین خود شش سال در شهرهای فیلادلفیا و ایالت ماساچوست در آمریکا اقامت داشت. پدرش، تقی ابتکار، دومین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران پس از انقلاب اسلامی، دانش‌آموخته دانشگاه پنسیلوانیا بود.[۶] او تحصیلاتش را در ایران در مدرسه بین‌المللی ایران زمین ادامه داد و در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه پلی تکنیک در رشته مهندسی پتروشیمی شد. اما در سال ۶۰ تغییر رشته داد و لیسانس خود را از دانشگاه شهید بهشتی در تکنولوژی پزشکی، فوق‌لیسانس و دکترا را با احراز رتبه اول در رشته ایمنی‌شناسی (ایمونولوژی) از دانشگاه تربیت مدرس گرفت. بعداً عضو هیئت علمی همین دانشگاه شد.

ابتکار در شورای سردبیری روزنامه کیهان انگلیسی به فعالیت مطبوعاتی پرداخت و سپس امتیاز فصلنامه فرزانه را گرفت و به انتشار آن پرداخت.او طی سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۵ به تشکیل مؤسسه مطالعات و تحقیقات مسایل زنان اقدام کرد. ابتکار در آستانه برگزاری چهارمین کنفرانس جهانی زن (پکن – ۱۹۹۵) مسئولیت دفتر هماهنگی سازمان‌های غیردولتی زنان و نیز نایب رئیس کمیته ملی این کنفرانس را عهده‌دار شد. او در سال ۱۳۷۵ با تشکیل شبکه سازمان‌های غیردولتی زنان در ایران به عنوان رئیس این شبکه انتخاب شد.

پایان پیام

کد خبر : 141472 ساعت خبر : 11:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141472
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات