کتاب رمز طنز از استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد رونمایی و به زودی وارد بازار نشر می‌شود

کتاب رمز طنز از استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد رونمایی و وارد بازار نشر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی کتاب درس‎گفتارهای ابوالفض زرویی نصرآباد با نام رمز طنز سوم دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷ همزمان با برگزاری نشست سه‎شنبه‎های شعر نیاوران در فرهنگسرای نیاوران رونمایی خواهد شد.

کتاب رمز طنز از استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد

کتاب رمز طنز حاصل سلسله درس‎گفتارهای زنده‎یاد ابوالفضل زروئی نصرآباد است که به صورت مداوم در نخستین دوشنبه هر ماه با حضور طنزپردازان و علاقمندان به طنز در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شد.

شعرخوانی و نقد شعر از دیگر برنامه‎های این جلسات بود که از دی سال ۱۳۹۴ در فرهنگسرای نیاوران آغاز و تا پایان حیات زنده‎یاد زروئی نصرآباد ادامه داشت.

وی در این سلسه نشست‌ها از اخلاق طنزنویسی گفت. از چگونه نقد کردن و طنز نوشتن اخلاق‌مدارانه گفت.

از رموز نوشتن تندترین انتقادها با شیرین‌ترین و ملایم‌ترین کلمات گفت. با طنزپردازها گفتوگو کرد. ایراد‌هایشان را با فروتنی و تواضعی مثال زدنی تذکر داد.

او در این جلسات به معنای واقعی کلمه استادی کرد و خیلی از اساتید در محضر ایشان شاگردی کردند.

مفاهیم مطرح در این مجموعه نشست‎ها به صورت کتابی با نام رمز طنز گردآوری شده است که پس از رونمایی در روز سه‎شنبه سوم دی ماه ساعت ۱۷ در نشست ادبی سه‎شنبه‎های شعر نیاوران وارد بازار نشر می‎شود.

ابوالفضل زرویی نصرآباد زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز صاحب نامی بود که با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، آمیز ممتقی، میرزا یحیی، عبدلی و… در نشریاتی مانند نشریات موسسه گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس، تماشاگران و… طنز می‌نوشت.

ابوالفضل زرویی نصرآباد در آذر ماه ۱۳۹۷ و در سن ۴۹ سالگی دیده از جهان فرو بست.

گفتنی است حضور در آیین رونمایی از کتاب درس‎گفتارهای ابوالفضل زرویی نصرآباد، برای عموم آزاد است.

پایان پیام

کد خبر : 145341 ساعت خبر : 11:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145341
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات