فیلم درخت گردو فیلمی به کارگردانی محمدحسین مهدویان

فیلم درخت گردو فیلمی به کارگردانی محمدحسین مهدویان

به گزارش پایگاه خبری گلونی محمدحسین مهدویان با فیلم «درخت گردو» به سراغ موضوعی مهم و داغ از دفاع مقدس رفته است؛ «بمباران شیمیایی سردشت.»

واقعه‌ای که از آن به عنوان یکی از فجیع‌ترین تهاجم‌های شیمیایی بعد از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام می‌برند.

پیش از این بهرام توکلی، با فیلم «برف سرخ » در سال ۱۳۹۵ به سراغ واقعه بمباران شیمیایی سردشت رفته بود، اما تولید این فیلم در تنها پس از چند روز فیلم‌برداری متوقف شد.

فیلم درخت گردو فیلمی به کارگردانی محمدحسین مهدویان

با توجه به این موضوع فیلم «درخت گردو» اولین فیلم سینمایی است که به این واقعه می‌پردازد.

مهدویان بارها در گفت و گوهایش اشاره کرده است که به تاریخ معاصر علاقه دارد، حتی فیلم‌های مستند او در همین فضاها ساخته شده‌اند.

بنابراین این فیلم چهارمین فیلم بلند سینمایی مهدویان، بعد از «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» در راستای علاقه مندی‌های این کارگردان جوان ساخته شده است.

هرچند که این بار مهدویان تغییرات بسیاری در گروه سازنده فیلمش به وجود آورده و از بازیگرانی همچون مهران مدیری، پیمان معادی و مینا ساداتی در «درخت گردو » استفاده کرده است. حتی سید مصطفی احمدی که بیشتر تهیه‌کنندگی پروژه‌های مدیری را بر عهده می‌گیرد، تهیه‌کننده این فیلم است.

هنوز خلاصه داستان رسمی از فیلم منتشرنشده است. بخش‌های اعظم آن در کردستان و شهرستان بانه فیلمبرداری شده است.

مهدویان از کارگردانان جوان سینماست که در این سال‌ها در جلب نظر هیات داوران جشنواره فیلم فجر موفق عمل کرده است و آثاری که او به جشنواره ارائه داده اغلب موفق به کسب جوایزی از این رویداد سینمایی شده است.

او برای کارگردانی نخستین ساخته سینمایی‌اش «ایستاده در غبار » موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران بخش فیلم‌های اول شد.

خلاصه داستان: از این فیلم خلاصه داستانی منتشر نشده اما خبرها حکایت از آن دارد که فیلم به بمباران شیمیایی سردشت می‌پردازد.

برخی از عوامل: کارگردان: محمدحسین مهدویان، نویسندگان: ابراهیم امینی، حسین حسنی، بازیگران: مهران مدیری، پیمان معادی، مینا ساداتی، تهیه‌کننده:سیدمصطفی احمدی.

پایان پیام

کد خبر : 147578 ساعت خبر : 1:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=147578
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات