کتاب سیر عشق داستانی فلسفی و روانکاوانه از زندگی است

کتاب سیر عشق داستانی فلسفی و روانکاوانه از زندگی است

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: آلن دو باتن رمان «سیر عشق» را در سال ۲۰۱۶ و پس از بیست و سه سال که ازچاپ کتاب جستارهایی در باب عشق می‌گذشت نوشت.

او جستارهایی در باب عشق را وقتی بیست و سه ساله بود نوشت و بعد از گذشت زمانی طولانی دومین رمان خود را به چاپ رساند.

به نظر دوباتن بر خلاف تصور جامعه تنها «آغاز عشق» نیست که اهمیت دارد، بلکه چگونگی ادامه آن است که حائز اهمیت است.

خرید اینترنتی کتاب

کتاب جستارهایی در باب عشق از زندگی زن ومردی می‌گوید که عاشق هم می‌شوند ولی بعد از گذشت مدتی اتفاقات ریز و درشت و تغییر احساسات، زندگی این دو را به سمتی دیگر پیش می‌برد.

در کتاب سیر عشق، موضوع باز هم همان است اما بعد از دوران ازدواج و تشکیل زندگی مشترک. درواقع دوباتن یک زندگی را با تماما واقعیات و ریزترین حس‌های درونی مرد و زن روایت می‌کند.

سیر عشق یک رمان عاشقانه نیست بلکه کندوکاوی در موضوع عشق است.

آلن دو باتن نکات روانشناسی و برخورد صحیح در شرایط را هم به خوبی در این رمان جای داده است. بعد از هر اتفاق، چندخطی از منظر روانشناسانه به موضوع پرداخته می‌شود.

این کتاب نکات بسیار خوبی درباره زندگی به ما می‌آموزد و از حس‌هایی حرف می‌زند که بسیاری از ما در درون خود داریم و شاید هیچ‌وقت به دنبال توجه به آنها نبودیم.

مترجم، زهرا باختری در مقدمه این کتاب می‌نویسد:« دو باتن در این رمان به بررسی چگونگی بقا و پیش‌روی عشق در درازمدت می‌پردازد. نتیجه آن تجربه‌ای داستانی، فلسفی و روانکاوانه است که ما را ترغیب می‌کند عمیقاً با شخصیت‌های رمان همذات‌پنداری کنیم و به تجربیا عاشقانه آنها بیندیشیم.»

قسمت‌هایی از کتاب

_برای داشتن روابط خوب نیازی نیست دائماً عاقلانه رفتار کنیم؛ تمام مهارتی که نیاز داریم این است که چندوقت یک‌بار بتوانیم با روی گشوده اقرار کنیم که شاید در یکی دو موقعیت، احمقانه رفتار کرده‌ایم.

_زندگی کردن در دنیایی که انسان‌های بسیاری با بچه‌ها خوش‌رفتاری می‌کنند، فوق‌العاده است. حتی بهتر هم می‌شد اگر در جهانی زندگی می‌کردیم که نسبت به خصلت‌های بچه‌گانه یکدیگر کمی خوش‌رفتار بودیم.»

پایان پیام

کد خبر : 155184 ساعت خبر : 3:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=155184
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات