جریمه دیرکرد وام و بیمه شامل شما شده است؟ خیلی مراقب باشید

جریمه دیرکرد وام و بیمه شامل شما شده است؟ خیلی مراقب باشید

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: پس از شیوع کرونا در کشور بیاری از نهادها و ارگان‌ها پای کار آمدند و تمهیداتی برای شهروندان اندیشیدند تا دیگر نیاز نباشد آن‌ها برای یک سری از خدمات وارد خیابان‌ها شوند.

این امر در ادامه پویش در خانه بمانیم بود و سازمان‌های دولتی یکی پس از دیگری تسهیلاتی را قائل می‌شدند تا مردم با خیالی آسوده در منزل بمانند.

به عنوان مثال بانک مرکزی اعلام کرد فعلاً هیچ بانکی حق برداشت اقساط وام‌ها را ندارد.

یا مثلاً سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد دفترچه‌های درمانی که تاریخ آن‌ها گذشته همچنان اعتبار خواهند داشت.

یا در مورد دیگری بیمه مرکزی اعلام کرد بیمه‌نامه خودروهایی که اعتبار آن‌ها در ایام کرونا به پایان می‌رسد فعلاً در نزد بیمه‌ها اعتبار دارند و نیاز نیست بیمه‌گذاران برای بیمه خودروی خود به مراکز بیمه مراجعه کنند.

طرح‌ها بسیار زیبا بود و همه داشتیم از این همدلی و نوع دوستی لذت می‌بردیم که ناگهان خبر آمد…

عده‌ای گفتند بانک قسط وام ما را برداشت کرده. عده‌ دیگری گفتند بانک با ضامن ما تماس گرفته و گفته قسط وام‌گیرنده عقب افتاده و قرار است از حقوق شما کم کنیم.

حتا در موردی عجیب یکی از کاربران توئیتر مدعی شد با آنکه پول قسط وام ازدواجش در حساب موجود بوده اما بانک عامل به خاطر مصوبه بانک مرکزی قسط را برداشت نکرده ولی چراغ خاموش درحال احتساب جریمه دیرکرد به همان قسط است.

در مورد دیگری:

اما موردی که برای خودم پیش آمد در مورد بیمه خودرو بود. همانطور که گفتیم بیمه مرکزی اعلام کرده بود بیمه‌نامه خودروهایی که اعتبار آن‌ها در ایام کرونا به پایان می‌رسد فعلاً در نزد بیمه‌ها اعتبار دارند.

اعتبار بیمه خودرو من در تاریخ بیستم اسفند یعنی در اوج کرونا به پایان رسید. در زمانی که بسیاری از مراکز بیمه تعطیل بودند و بیمه مرکزی اعلام کرد بیمه‌نامه‌ها به طور خودکار تمدید می‌شوند.

من هم به این خبر که به طور رسمی منتشر شد اعتماد کردم و برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث خودروی خود اقدام نکردم.

اما حالا که تمام مراکز باز شدند و زندگی طبیعی تا حدودی از سر گرفته شده است وقتی به مراکز بیمه مراجعه کردم دیدم از تاریخ اتمام اعتبار بیمه نامه من تا همین امروز، روزانه حدود پنج هزار تومان جریمه دیرکرد باید بپردازم.

جریمه دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث
جریمه دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث

وقتی هم که به این مورد معترض شدم گفتند حالا بیمه مرکزی یه چیزی برای خودش گفته.

خلاصه حالا که حدود دو ماه از آغاز کرونا در کشور می‌گذرد می‌توان به جرات گفت بسیاری از این وعده و وعیدها که مسئولین پشت تریبون می‌دهند فقط جنبه تبلیغاتی دارد و هیچ‌گاه عملیاتی نمی‌شود.

مسئولین از پشت میز خود چهار خط می‌نویسند و به هزاران مرکز خود بخشنامه می‌کنند.

بدون تحقیقات در مورد آنکه اصلاً زیرساخت لازم برای اجرای این بخشنامه وجود دارد یا خیر؟

پایان پیام

کد خبر : 160990 ساعت خبر : 11:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=160990
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات