کنکور سراسری ۹۹ کی برگزار می‌شود؟

کنکور سراسری ۹۹ کی برگزار می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی سال گذشته هم همین حاشیه‌ها در مورد برگزاری کنکور سال ۹۸ را شاهد بودیم؛ چرا که وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور پیش بینی‌های سازمان سنجش و البته آرامش داوطلبان را برای برگزاری چهل و نهمین ماراتن کنکور به هم زده بود.

نه تنها کنکور سراسری بلکه کنکور کارشناسی ارشد هم دچار چالش‌هایی شد. بعد از اینکه سیل به استان‌های اهواز، گلستان و لرستان خسارت‌های زیادی وارد کرد.

داوطلبان این آزمون‌ها نگران از دست دادن شانس موفقیت‌شان در این آزمون‌ها بودند و اضطراب و نگرانی به جای تمرکز بر مطالعه، کار روز و شب‌شان شد.

امسال شرایط متفاوتی بر ایران و البته کنکوری‌ها تحمیل شده است و چالش‌های سنگین‌تری نسبت به سیل دارد.

شیوع ویروس کرونا نه تنها کنکور دکتری ۹۹ را در اسفند ماه ۹۸ برگزار نکرد بلکه زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد را هم به تعویق انداخت.

سازمان سنجش پیش از عید اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس و جهت رفاه حال داوطلبان، کنکورهای دکتری را روز جمعه ۹ خردادماه و کارشناسی ارشد را روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه برگزار می کند.

کنکور سراسری ۹۹ کی برگزار می‌شود؟

کنکور

اما سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تعیین زمان نهایی برگزاری سه آزمون دکتری، کارشناسی ارشد و کنکور سال ۹۹ تا پایان امروز خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به درخواست‌های داوطلبان و با هماهنگی با سه وزارتخانه علوم و بهداشت و آموزش و پروش زمان برگزاری آزمون‌های دکتری، کارشناسی‌ارشد و سراسری را تغییر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: زمان برگزاری پیشنهادی جدید برگزاری سه آزمون فوق از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به ستاد ملی کرونا اعلام شده است که امروز در صورت تصویب در ستاد اعلام عمومی خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: پیش از این قرار بود آزمون کارشناسی ارشد در روزهای پنجشنبه ۲۲ و جمعه ۲۳ خرداد ماه و آزمون دکتری نیز روز جمعه ۹ خرداد ماه برگزار شود.

پایان پیام

کد خبر : 161982 ساعت خبر : 8:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161982
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات