اینستاگرام چگونه میلیون‌ها عکاس تحویل جامعه داد؟

اینستاگرام چگونه میلیون‌ها عکاس تحویل جامعه داد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی یونس شکرخواه مدرس روزنامه‌نگاری در صفحه شخصی خود نوشت: اینستاگرام یک اپلیکیشن ارسال عکس و متن به اینترنت است.

قاعده در این اپلیکیشن این است که عکس بر متن اولویت داشته باشد و متن‌های کوتاه یا به‌زبان فتوژورنالیست‌ها، «کپشن‌ها» درباره عکس توضیحاتی بدهند؛ فراتر از آنچه در خود عکس دیده می‌شود.

اینستاگرام چگونه این کار را انجام داد؟

بگذریم که بعضی‌ها عکــــس می‌فرســــــــتند با رمــــانی به‌پیوست!

اینستاگرام علی‌رغم فراگیری هنوز نیاز به کالبدشکافی دارد

اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام از سال ۲۰۱۰ به‌ بازار عرضه شد و با اتکا به‌ عکس، روایت‌های کوتاه، ایموجی و هشتگ، قلمرو ویژه‌ای به‌ عنوان شبکه اجتماعی در اینترنت برای خود ایجاد کرد.

اینستاگرام توانست صنعت جهانی گران ‌قیمت عکاسی را در جیب کاربران جا بدهد: من موبایل دارم، پس عکاس هستم!

به‌گمانم اگر از فتوژورنالیست‌ها بپرسید، از همین کار اینستاگرام به‌ عنوان ضربه مهلک به عکاسی‌ خبری نام خواهند برد.

اینستاگرام کاربران خود را از لحاظ ارتباطات دیداری تربیت کرد، می‌پرسید چطور؟ می‌گویم از طریق آشناسازی کاربران با سلایق یکدیگر و از طریق بیرونی‌سازی مفاهیم ذهنی آن‌ها با سازه‌ای به‌نام عکس.

عکس‌های غذاها، کفش‌ها، شیرینی‌پزی، بناها، سفر‌ها و سلفی‌ها و… اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ توسط غول اینترنتی فیسبوک خریداری شد و ۵ سال بعد (۲۰۱۷) با فراهم‌آوری استوری و حالت آفلاین، گام‌های خود را بلندتر کرد.

اینستاگرام علاوه بر آپدیت‌های پیوسته از جمله تغییــــر عکس‌های ۶۴۰‌ پیکســــــلی ‌مربعی به ‌عکس‌های ۱۰۸۰ پیکسلی، امکان ادیت و فیلتر عکس‌ها و چت و ارسال مستقیم پیام و افزودن لوکیشن و…، امکان آرشیوکردن عکس و همچنین در ادامه با باگ‌گیری و دوستانه سازی پوسته خود بالاخره در سال ۲۰۱۸ تلویزیون خود (IGTV) را هم به ‌راه انداخت.

اینستاگرام خندان درعین‌حال در کنار پوست‌اندازی‌های خود، قدرت حذف پست‌ها و اکانت‌هایی را که از نظرش مطلوب نباشند، برای خود حفظ کرد.

اینستاگرام که درآمد سرشاری از آگهی دارد، حالا دست همه طرف‌های سوم را از ارتباط میان خود و کاربرانش حذف کرده است؛ نه ترافیک این اپلیکیشن و نه خریدوفروش فالوور و لایک دیگر برای طرف‌سومی‌ها متصور نیست.

اینستاگرام این روز‌ها بازار بسیارگرمی هم برای لایوهای خود دست‌ و پا کرده است؛ تبی که با شرایط قرنطینه در روز‌های کرونایی هم در جهان و هم در ایران بالا گرفته است: پخش زنده بی‌انتها برای کاربران و صدالبته ذخیره‌سازی این برنامه‌های زنده در بخش IGTV خود به‌عنوان یک دارایی دیجیتال بسیار گران قیمت.

اینستاگرام با درآمد ۱۴میلیارد دلاری در پایان سال ۲۰۱۹ و با ماهیانه یک‌میلیارد کاربر که برایش به ‌صورت رایگان عکس و متن و دانش در سیلوهایش ذخیره می‌کنند، حالا آن‌قدر پروپیمان شده است که خود را در آستانه بزرگ‌ترشدن از فیسبوک بداند.

پایان پیام

کد خبر : 163321 ساعت خبر : 9:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=163321
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات