برنامه مثل ماه شبکه سه سیما مثل ماه عمل نکرد؛ ماجرای یک اتفاق عجیب در تلویزیون

برنامه مثل ماه شبکه سه سیما مثل ماه عمل نکرد؛ ماجرای یک اتفاق عجیب در تلویزیون

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: ماجرا از این قرار است که خواهران ‌لر از شهر پلدختر راهی برنامه مثل ماه می‌شوند که در ماه مبارک به طور زنده از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

آنها آمدند تا از دشواری‌های پساسیل و زن بودن و مهربانی و مادرانگی، دم افطار سخنی گفته شود. مجری خودش می‌پرسد از لالاهایی زنان لر و بعد هم عجولانه مانع خواندن لالایی می‌شود و می‌گوید لالایی را نخوانید، مضمونش را بگویید.

برنامه مثل ماه شبکه سه سیما

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

پس از این ماجرا صدای اعتراضات مخاطبان بلند شد. آن‌ها در فضای مجازی سوال‌های متعددی را مطرح کردند.

شمایی که اجازه پخش لالایی را ندارید پس چرا اصلاً در موردش سوال می‌کنید؟

چطور صحبت کردن از لالایی عیبی ندارد اما شنیدن آن عیب است؟

اصلاً مگر لالایی مضمون خاصی دارد؟ مگر فیلم سینمایی است که متن و مضمونش را بگویند؟ اگر جواب‌تان مثبت است لطفاً ابتدا شما بگویید لالا لا لا گل پونه مضمونش چیست؟ به کدامین واقعه تاریخی اشاره دارد و کدام معضل اجتماعی را تحلیل می‌کند؟

لالایی صرفاً یک آوای آرامش‌بخش است برای خواباندن کودک بی‌تاب. قرار نیست حتماً به کرامت انسانی و وطن‌پرستی و استکبارستیزی و انسان‌دوستی اشاره کند.

اگر لالایی زن در تلویزیون غیر مجاز است پس چرا صدای لالایی تیتراژ مختارنامه یک میلیون بار از تلویزیون پخش شد؟

فقط پخش زنده لالایی مشکل دارد؟ پس چرا شروه خوانی خواننده لای لای فیلم «مختارنامه» در شبکه خوزستان به طور زنده پخش شد و مشکلی هم پیش نیامد؟

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

آیا قطع شدن لالایی خواندن این زنان لر نظر تهیه‌کننده برنامه مثل ماه بود؟ آیا ناظرپخش از قبل تذکر داده بود؟ یا اینکه مجری تصمیم گرفت چنین برخوردی بکند؟

این سوال‌ها به همراه کلی سوال دیگر ذهن مخاطبان را درگیر کرده است اما اجازه بدهید ما به این سوالات پاسخ بدهیم.

تلویزیون ایران قانون، استاندارد و خط قرمز شفاف و مشخصی ندارد. این رویکرد هم کاملاً عامدانه انتخاب شده است.

یعنی مسئولان قوانین را شناور می‌گذارند تا بتوانند در موارد مختلف تصمیمات مختلف بگیرند.

یعنی یک نفر را به خاطر یک اشتباه نقره داغ کنند چون از قبل با او مشکل داشتند و از سر تقصیرات نفر دیگری که برایشان عزیز است ولی همان اشتباه را مرتکب شده به راحتی بگذرند.

برای همین همیشه یک ترسی در وجود برنامه‌سازان تلویزیون وجود دارد. آن‌ها شاید از نظر خودشان لالایی خواندن زنان هیچ ایرادی نداشته باشد و حتا خیلی هم زیبا و دلنشین باشد اما برای آنکه شغل خود را از دست ندهند گاهی حتا از خود مسئولان هم سخت‌گیرتر می‎شوند.

از آن‌‎سو مجری می‌گوید وقتی مسئولان صدا و سیما مشهورترین مجری خود را که حدود ۱۶ سال پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون را تهیه می‌کرد، به راحتی کنار می‌گذارند چه تضمینی هست به خاطر یک صدای لالایی مرا کنار نگذراند؟

این می‌شود که آن می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 164214 ساعت خبر : 12:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164214
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات