خانه های رنگی بندرانزلی جاذبه‌ای زیبا و دیدنی

خانه های رنگی بندرانزلی جاذبه‌ای زیبا و دیدنی

به گزارش گلونی بیشتر مسافران و گردشگران، بندرانزلی را بخاطر گذراندن وقت در کنار دریا و ساحل انتخاب می‌کنند، اما زیبایی‌های این شهر ساحلی کم نیست. یکی از این زیبایی‌ها خانه‌های رنگی انزلی است.

این خانه‌ها که در واقع نمای پشت شنبه‌بازار قدیمی شهر هستند هرکدام با یک رنگ و در کنار آب جلوه بسیار زیبایی به منطقه داده‌اند.

مغازه‌های شنبه‌بازار قدیمی هنوز دایر هستند و به قول محلی‌ها، مغازه‌های سماکی زیادی در آنها هست. سماک یعنی ماهی‌فروش و بیشترین مغازه‌های ماهی‌فروشی را دراین شهر می‌توانید پیدا کنید.

خانه های رنگی بندرانزلی

به گفته یکی از محلی‌ها، چندماه پیش این خانه‌ها را شهرداری رنگ کرده و حالا به جاذبه‌ای تبدیل شده که گردشگران می‌توانند علاوه بر لذت بردن از زیبایی منطقه، سوار بر قایق شوند و آرام مسیر رود را طی کنند.

این اتفاق برای شهری توریستی مانند بندرانزلی بسیار خوب است، و چه عالی می‌شد اگر مسیر رود و زیر پل هم کمی تمیز و پاک‌سازی می‌شد.

متأسفانه آب این مسیر آلوده و پر از زباله است و اگر در کنار این خانه‌های زیبا، رودی پاک و تمیز دیده می‌شد، بر جذابیت و زیبایی‌اش اضافه می‌شد و مطمئناً می‌توانست گردشگران داخلی وخارجی زیادی را به سمت خود جذب کند.

انعکاس این خانه‌های رنگی و زیبا و قایق زردرنگی که آرام در مسیر حرکت می‌کند وقتی زیباتر می‌شود که آب آلوده نباشد و رنگ‌های شاد و جذاب در رودی زلال وشفاف منعکس شوند.

خانه‌های رنگی بندرانزلی تصویری زیبا از منطقه‌ای سنتی و قدیمی هستند که با کمی همت از این هم زیباتر می‌شود و بعد از گذر کرونا می‌تواند برای گردشگری این شهر ساحلی بسیار مفید باشد.

از این منطقه می‌توان درآمدزایی کرد، فقط نیاز به توجه ویژه و کار بیشتری دارد.

انزلی شهری زیبا و ساحلی است که هر منطقه‌ای از آن پراز جذابیت است و این خانه‌های رنگی یکی از این مناطق زیبا هستند. خانه‌هایی در دل بازار قدیمی و سنتی.

پایان پیام

نوسنده: راضیه حسینی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 165940 ساعت خبر : 5:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165940
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات