راه دسترسی آبشار وارک خرم آباد بهسازی می‌شود

راه دسترسی آبشار وارک خرم آباد بهسازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان سید امین قاسمی از اختصاص ۲ میلیارد ریال برای بهسازی راه دسترسی آبشار وارک خرم آباد خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این خصوص گفت: به منظور سهولت آمد و شد مسافران و گردشگران بهسازی بخشی از مسیر دسترسی آبشار زیبای وارک خرم آباد در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

سید امین قاسمی با بیان اینکه ۲ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای بهسازی مسیر این آبشار اختص یافته اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار نسبت به احداث دیگر زیرساخت‌های گردشگری در کنار آبشار وارک خرم آباد اقدام خواهیم کرد.

راه دسترسی آبشار وارک خرم آباد

او با اشاره اینکه استان لرستان با دارا بودن بیش از ۶۰ آبشار به سرزمین چشمه‌ها و آبشارها در کشور معروف شده بیان کرد: در فصول بهار و تابستان و گرمای هوا مسافران و گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و حتی خارج از کشور برای لذت برد از این آبشارهای دلپذیر استان زیبای لرستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

قاسمی افزود: آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی شهرستان خرم آباد قرار دارد و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اضافه کرد: آبشار زیبای وارک خرم آباد، شهریورماه سال ۱۳۹۵ به شماره ۳۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی خرم‌آباد قرار دارد و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است.

مسیر این آبشار از فاصله دوازده کیلومتر مانده به آبشار نوژیان از طرف خرم‌آباد از مسیر آبشار نوژیان جدا می‌شود.

سرچشمه آبشار یک صخره سنگی کارستی است و پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو می‌ریزد و آبشار دوم را به وجود می‌آورد.

پایان پیام

کد خبر : 164532 ساعت خبر : 4:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164532
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات