حتماً مراسم عروسی و عزا را برگزار کنید و پشت گوش نیندارید؛ پیام کرونا به مردم

حتماً مراسم عروسی و عزا را برگزار کنید و پشت گوش نیندارید؛ پیام کرونا به مردم

علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران: «حضور شهروندان در مجالسی همچون عروسی و عزاداری که تراکم جمعیت در آنها بالا است، از عوامل افزایش شیوع بیماری بوده است. حضور در تالارهای عروسی را به شهروندان توصیه نمی‌کنیم و طبیعتا بهتر است این مراسم‌ها به زمان‌های دیگری موکول شوند. نباید هنگام استفاده از ماسک دچار امنیت کاذب شویم و فکر کنیم کرونا نخواهیم گرفت. کمرنگ شدن رعایت ملاحظات بهداشتی می‌تواند برای شهروندان خطرآفرین باشد.»

به گزارش گلونی بعضی از ما مردم حاضریم سرمان برود ولی رسم و رسوم‌ و مهمانی‌‌ها سرجای خودش باشد. یعنی راضی هستیم چند نفر تلفات بدهیم ولی عروسی را برگزار کنیم.

در واقع از نظر برخی عزیزان، کرونا گرفتن یا نگرفتن دست ما نیست و اگر در مراسم عروسی یا عزا افرادی این ویروس را بگیرند سرنوشت‌شان این بوده و با تقدیر نمی‌شود جنگید.

به همین خاطر خودشان را به دست قضا و قدر سپرده‌اند و به راحتی و بدون هیچ نگرانی از کرونا کارهای عادی زندگی خود را انجام می‌دهند.

حتماً مراسم عروسی و عزا را برگزار کنید

این عزیزان سر رسم و رسوم‌ با هیچ‌کس شوخی ندارند و تحت هر شرایطی باید عروسی و جشن را برگزار کنند. حالا شده به صورت زیرزمینی و مخفیانه.

مثلاً گروهی  در واتساپ تشکیل می‌دهند و به صورت مجازی فک و فامیل و دوستان را دعوت می‌کنند، مدعوین باید لباس‌های معمولی بپوشند و بدون جلب توجه به آدرس فلان باغ بروند.

عروس هم از در آرایشگاه سریع بدون این‌که کسی ببیند در صندوق عقب ماشین می‌رود و فیلمبردار در حالی‌که دوربین را استتار کرده از این لحظات فیلم و عکس می‌گیرد.

می‌ماند کیک عروسی که آن را هم از همان قنادی برش می‌زنند و به صورت تکه‌های کوچک و بدون جلب توجه به مراسم می‌برند.

البته همه میهمان‌ها کاملاً پروتکل‌های بهداشتی را که فقط شامل ماسک زدن است رعایت می‌کنند و در تمام طول مراسم به جز مواقعی که می‌خواهند با دوست و آشنا و فامیل روبوسی کنند، غذا بخورند و صحبت کنند، ماسک را روی صورت خود می‌گذارند.

هرچند همه این کارهای مخفیانه مربوط به زمانی بود که ممنوعیت برگزاری مراسم‌ها وجود داشت.

حالا و با این شرایط آزاد و بدون ممنوعیت، مانند گذشته مراسم عروسی برگزار و همه، به جز هفتاد هشتاد نفر که کرونا می‌گیرند، صحیح و سالم به خانه‌شان برمی‌گردند و منتظر دعوت در مراسم بعدی عروسی، عزا، جشن تولد، جشن دندونی، جشن گرفتن از پوشک و… می‌مانند.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 166855 ساعت خبر : 11:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166855
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات