معرفی برخی از گونه‌های مدیریت

معرفی برخی از گونه‌های مدیریت

به گزارش گلونی برخی از گونه‌های مدیریت عبارتند از: مدیریت محتوا (Content Management)، مدیریت محتوای وب‌ (Web Content Management)، مدیریت دارایی‌های دیجیتال‌ (Digital Asset Management)، مدیریت دانش (Knowledge Management) و مدیریت محتوای شركتی‌ (Enterprise Content Management)

مدیریت محتوا

مدیریت محتوا، مدیریت رسانه‌ها و محتوا است. هدف مدیریت محتوا خدمت به همه كانال‌های توزیع است. علاوه بر این، مدیریت محتوا می‌‌تواند كاركردهایی را هم برای تدارك، عرضه و توزیع اتوماتیك محتوا فراهم سازد.

مدیریت محتوای وب

مدیریت محتوای وب برای اداره وب‌سای‌‌های بزرگ‌تر به‌كار می‌‌رود و از این نظر جالب است كه به پردازش راحت محتوای وب و مدیریت رسانه‌هایی كه عمدتاً برای اینترنت آماده می‌‌شوند، كمك می‌كند.

مدیریت اسناد

مدیریت اسناد همان‌گونه كه از نامش پیداست به مدیریت سندها مربوط می‌‌شود و به اسكن كردن و ذخیره‌سازی‌ آن‌ها به صورتی كه قابل خواندن باشند.

معرفی برخی از گونه‌های مدیریت

از آنجایی كه قابلیت خوانده شدن اسناد اولویت دارد و از اهمیت فراوانی برخوردار است، ویژگی‌های بصری نظیر رنگ، جزییات و ساختار كاغذ در فرایند دیجیتال‌سازی  به عنوان یك قاعده  ضبط و ثبت نمی‌‌شوند.

حوزه مهم دیگری كه در مدیریت اسناد مورد تأكید است آرشیو اسناد به گونه‌ای است كه قابلیت ممیزی داشته باشد.

مدیریت دانش

هدف مدیریت دانش، تركیب اطلاعات با تجارب و دانش موجود است كه به ایجاد پایگاه دانش می‌‌انجامد و قابل مدیریت هم باشد.

كنترل فرایند مدیریت دانش در جهان امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علت آن هم این است كه قابلیت شركت‌ها برای بقا، صرف‌نظر از اندازه آن‌ها، دقیقاً به كاربرد بهینه آن‌ها از منابع دانش خودشان وابسته است.

مدیریت داده‌های شركتی

هدف مدیریت داده‌های شركتی انباشت و مدیریت كل اطلاعات و محتوای یك شركت است. برای رسیدن به چنین هدفی، كاركردهای دنیای سنتی آرشیو، سند و گردش كارهای مدیریتی باید با الزامات مدیریت محتوا هماهنگ شود. به این ترتیب امكان ادغام مؤلفه‌های وب پایه با محصولات سنتی فراهم می‌‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 167893 ساعت خبر : 10:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167893
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات