اپلیکیشن لنزور به زودی می‌میرد 

اپلیکیشن لنزور به زودی می‌میرد

به گزارش گلونی گویا قرار است اپلیکیشن لنزور تا آخر مرداد برای همیشه به کار خود پایان دهد. اتفاقی که حرف‌های بسیاری پشتش وجود دارد.

لنزور پلتفرمی ایرانی بود برای اشتراک گذاری عکس مانند اینستاگرام‌ که سال‌ها برای جذب مخاطب در کنار غول اینستاگرام‌ جنگید اما بالاخره شکست را پذیرفت و حالا قصد دارد به کار خود پایان دهد.

دلیل این شکست هیچ چیزی نیست جز فعال بودن اینستاگرام‌ در ایران. اگر اینستاگرام‌ هم مانند یوتیوب از ابتدا فیلتر می‌شد، شاید امروز لنزور مانند آپارات یکی از پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی بود.

اما اینستاگرام‌ فیلتر نشد و لنزور شکست خورد. اما لنزوری‌ها نمی‌توانند از این شرایط شاکی باشند. چون آن‌ها همان‌قدر که در فیلتر نبودن اینستاگرام‌ ضرر کردند، همان‌قدر در فیلتر شدن یوتیوب سود بردند.

در ایران فیلترینگ شاید دسترسی مخاطب را به اطلاعات آزاد جهانی محدود کرده اما در عوض برای خیلی‌ها سود داشت.

بسته بودن سایت‌های پربازدید جهانی مردم را مجبور کرد وارد سایت‌هایی شوند که از لحاظ محتوا به گرد پای خارجی‌ها هم نمی‌رسیدند اما به خاطر گسیل مخاطب به سمت آن‌ها اعتبار بسیاری به دست آوردند.

نکته جالب اینجاست همین سایت‌های بزرگوار ایرانی که به خاطر انحصار به‌وجود آمده رشد کردند گاهی اوقات از فیلترینگ در ایران انتقاد می‌کنند.

مثلاً از اینکه فیلترینگ به آن‌ها هشدار داده که فلان محتوا مغایر با ارزش‌های عرفی و شرعی است و باید آن را حذف کنند، شاکی می‌شوند و کلی داد و بی‌داد می‌کنند.

در حالی که اگر فیلترینگ برداشته شود و مخاطب به راحتی بتواند وارد توئیتر و یوتیوب و صدها سایت معتبر جهانی شود دیگر سایت آن‌ها مانند لنزور وجود خارجی نخواهد داشت که حالا آن محتوا را حذف بکنند یا نکنند.

خلاصه لنزور رفت اما پشت این رفتنش ماجراها و سال‌های بسیاری نهفته است. آیا فیلترینگ خوب است؟ آیا باعث رشد می‌شود؟ شما پاسخ بدهید.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 171798 ساعت خبر : 4:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171798
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات