جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراین چه چیزی ضبط کرده است؟

نتایج بازخوانی

جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراین چه چیزی ضبط کرده است؟

بر اساس نتایج بازخوانی جعبه سیاه موجود در کابین هواپیمای اوکراینی، ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول، صدای ۳ خلبان داخل کابین ضبط شده که نشان می‌دهد سرنشینان هواپیما در انفجار موشک اول در سلامت بودند.

به گزارش گلونی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هر گونه برداشت سیاسی از اطلاعات جعبه سیاه بازخوانی شده ممنوع است.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: به دستور صریح رییس جمهور و و وزیر راه که درباره شفافیت با مردم و داغدیده‌های این سانحه سازمان هواپیمایی به عنوان مرجع رسیدگی به این سانحه نتایج مربوط به بازخوانی را به سمع و نظر ملت شریف ایران می‌رساند.

جعبه سیاه ضبط کننده صدای درون کابین تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک مکالمات را ضبط کرده است.

در کابین پرواز سه نفر گروه پرواز حضور داشتند که یکی از آنها معلم بوده که هر سه متوجه شرایط غیر عادی بودند و متناسب با صدای غیرعادی کابین تا آخرین لحظه مشغول کنترل و هدایت هواپیما بودند.

جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراین

هیچ صدا و یا نشانه‌ای از وضعیت کابین مسافران در صداها و اطلاعات ضبط شده وجود ندارد و نحوه صحبت و واکنش گروه پروازی نشان از سلامت جسمانی آنها در این لحظات بوده است.

با توجه به اینکه ضبط صدای کابین در ۱۹ ثانیه بعد از انفجار متوقف شده است و حداقل ۲۵ ثانیه بعد از انفجار اول موشک دوم به مجاورت هواپیما رسیده است تحلیلی درباره عملکرد و آثار موشک شلیک شده دوم از اطلاعات جعبه سیاه به دست نیامد.

انفجار موشک اول باعث آسیب قابل توجهی به هواپیما شده و برخورد قطعاتی ناشی از آن به هواپیما باعث قطع FDR و CVR در مدت زمان ۱۹ ثانیه بعد از آن شده است.

این هواپیما ۱۷۶ نفر سرنشین داشت که شامل ۷۰ مرد، ۸۱ زن، ۱۵ کودک و یک نوزاد و ۹ خدمه پرواز بودند.

پایان پیام

کد خبر : 173965 ساعت خبر : 11:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=173965
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات