آبشار اسکندر تبریز ستونی یخی که کوه سهند را به زمین وصل می‌کند

آبشار اسکندر تبریز ستونی یخی که کوه سهند را به زمین وصل می‌کند

به گزارش گلونی این آبشار بسیار زیبا در مسیر جاده تبریز به اهر قرار دارد.

آبشار اسکندر در دامنه‌های شمالی کوه سهند و در نزدیکی روستای طویقون واقع شده است. آبشار اسکندر یکی از جاذبه‌های زیبای استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.

این آبشار زیبا در هر فصلی جاذبه‌های خود را دارد. در بهار و تابستان با رویش گیاهان و گل‌های وحشی مقصدی مناسب برای یک آخر هفته خانوادگی است.

این آبشار ۳۰ متر ارتفاع دارد و رولکوبی مناسبی در بالای آبشار جهت صعود کوهنوردان تهیه شده است. جالب است بدانید این آبشار در زمستان به طور کامل یخ می‌بندد.

آبشار اسکندر تبریز ستونی یخی

به همین دلیل یخ‌نوردان و کوهنوردان بسیاری در زمستان برای تمرین به این آبشار زیبا سفر می‌کنند. این آبشار در فصل زمستان مکان مناسبی برای تمرین یخ‌نوردی است.

هر ساله یخ‌نوردان و کوهنوردان بسیاری برای صعودهای زمستانه به این آبشار سر می‌زنند. یخ نوردی به دلیل سرما و یخ هیجان بیشتری برای افراد ماجراجو دارد.

به همین دلیل یخ نوردی که از زیرشاخه‌های کوهنوردی به شمار می‌رود بسیار محبوب است. علاقه‌مندان به این رشته هرسال با بی‌صبری تمام انتظار رسیدن فصل سرما و یخ زدن آبشارها را می‌کشند.

زیبایی قندیل‌های یخی و آبشار یخ زده که مانند ستونی کوه را به زمین وصل کرده، منظره‌ای بسیار دیدنی و خیره کننده است.

اگر برای صعود به یا یخ نوردی به این منطقه می‌روید حتما با گروهی حرفه‌ای همراه باشید. حتی اگر فردی با تجربه هستید هم هرگز تنهایی راه نیافتید. یا اگر تنها می‌روید حتما به دوستان یا خانواده‌اتان اطلاع بدهید.

تجهیزات ایمنی و وسایل مورد نیاز را حتما همراه خود داشته باشید. کفش مناسب و لباس گرم را فراموش نکنید.

یادتان باشد چیزی جز ردپا در طبیعت به جا نگذارید.

این طبیعت میراث گذشتگان نیست بلکه امانتی است به دست ما برای آیندگان. باشد که با افزایش آگاهی در حفظ و نگهداری این پدیده‌های خدادادی تلاش کنیم.

پایان پیام

نویسنده: سارا شهسواری

کد خبر : 178610 ساعت خبر : 12:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178610
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات