نحوه بالا و پایین رفتن از شیب کوه چگونه است؟

نحوه بالا و پایین رفتن از شیب کوه چگونه است؟

به گزارش گلونی یکی از سخت‌ترین مراحل کوهنوردی و کوهپیمایی بالا و پایین رفتن از شیب‌های تند است.

نحوه بالا و پایین رفتن از شیب

در هنگام بالا رفتن از شیب عضلات پاهایشان می‌گیرد و در هنگام پایین آمدن از شیب کوه پایشان روی تخته سنگ‌ها می‌لغزد و نمی‌توانند به خوبی تعادل خود را حفظ کنند.

بالا رفتن و پایین آمدن از شیب‌ کوه‌ نیز مانند سایر قسمت‌های کوهنوردی، اصول و قواعد خاص خودش را دارد. ما آنطور که در خیابان قدم می‌زنیم یا از پله بالا و پایین می‌رویم نمی‌توانیم از شیب کوه نیز عبور کنیم.

اگر به حرکت کوهنوردان نگاه کنید متوجه می‌شوید که آنها از یک مسیر زیگزاگی تردد می‌کنند. این زیگزاگ‌ها باعث کاهش شیب می‌شوند و فشار را از روی پاهای کوهنوردان کم می‌کنند.

کوهنوردان حرفه‌ای در همان راه زیگزاگی هم باز به طور زیگزاگی حرکت می‌کنند تا فشار شیب را کم و کمتر کنند.

در هنگام بالا و پایین رفتن از شیب کوه نمی‌توان به طبیعت اطراف نگاه کرد و از منظره لذت برد. برای این کار حتما باید ایستاد، بعد به اطراف نگاه کرد و وقتی از تماشای منظره سیراب شدیم به حرکت خود ادامه بدهیم.

در هنگام بالا و پایین رفتن از شیب کوه باید به جلوی پای خود نگاه کنیم.

به اینکه کجا پا می‌گذاریم و پای خود را به چه حالتی روی سنگ‌ها می‌گذاریم. ما باید قبل از هم گام برای آن جانمایی کنیم و بدانیم که کجا پا بگذاریم. درنتیجه فرصتی برای تماشای اطراف نداریم.

در هنگام بالا و پایین رفتن از شیب کوه، استفاده از عصای کوهنوردی می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. عصای کوهنوردی بخشی از فشار شیب را تحمل می‌کند تا فشار کمتری بر پاهای کوهنوردان وارد شود.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 182034 ساعت خبر : 11:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=182034
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات