موزه تاریخ طبیعی اردبیل در کنار دریاچه شورابیل

موزه تاریخ طبیعی اردبیل در کنار دریاچه شورابیل

به گزارش گلونی موزه تاریخ طبیعی اردبیل در مجاورت دریاچه شورابیل قرار گرفته است. این موزه بیش از ۱۲۰ گونه تاکسیدرمی از حیوانات را در دل خود جای داده است.

این حیوانات حیوانات بومی اردبیل هستند. داخل موزه با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع شامل ۶ قسمت است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این موزه بیشتر آشنا کنیم.

موزه تاریخ طبیعی اردبیل

در کنار دریاچه زیبا و بسیار دیدنی شورابیل اردبیل موزه‌ای بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد که سالانه گردشگران بسیاری را در تمامی نقاط کشور به خود جذب می‌کند. این موزه را با نام موزه حیات وحش اردبیل نیز می‌شناسند.

بازدیدکنندگان می‌توانند زیست بوم‌های مختلف استان اردبیل و انواع جانوران را در این موزه تماشا نمایند. در واقع در این موزه سیر تکاملی جانوران به نمایش در آمده است.

بخش‌های مختلف موزه

بخش اول این موزه دیدنی را بخش دیرینه‌شناسی و آفرینش نام نهادند. زیرا در این بخش مراحل مختلف زمین‌شناسی به نمایش در آمده است. همچنن بخش‌هایی از زیست بوم‌های مختلف اردبیل در قالب کوهستانی، دشت‌ها و تالاب‌های این منطقه به نمایش در آمده‌اند که موجودات ساکن در این مناطق را نشان می‌دهد.

در بخش دیگر این موزه ۱۲۰ گونه جانور مختف به نمایش در آمده است. در واقع این بخش ۸۰ گونه پرنده، ۲۰ گونه پستاندار، ۱۲ گونه دوزیست و انواع ماهی‌ها و همچنین ۸ گونه جاندار نایاب وحشی را در دل خود جای داده است.

در این موزه جمجمه، شاخ، بال و حشرات، فسیل‌‌ها و کانی‌های مختلفی نیز به نمایش گذاشته شده‌اند.

همچنین در یکی از بخش‌های موزه آکواریوم بزرگی دیده می‌شود که انواع و اقسام ماهی را در خود نگهداری می‌کند.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان اردبیل، اردبیل، خیابان دانشگاه، جنب دانشگاه پیام نور

با گوگل مپ به موزه تاریخ طبیعی اردبیل بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 206462 ساعت خبر : 11:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=206462
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات